دوازدهمین نسل تویوتا کرولا رونمایی شد + ویدئو

به گزارش خودروبرتر، تویوتا کرولا علاوه بر پرفروش‌ترین ماشین تویوتا، پرفروش‌ترین ماشین در تاریخ خودروسازی است واز سال ۱۹۶۶ که نسل اول این ماشین به بازار عرضه شد، تاکنون  بیش از 46 میلیون دستگاه کرولا در بیش از ۱۵۰ کشور جهان فروخته شده است.

به هر حال  با رونق ماشین‌های شاسی‌بلند، محبوبیت‌ ماشین‌های سدان در بازار رو به کاهش است و این کاهش تا حدی است که برخی شرکت‌ها مانند فورد تصمیم گرفته‌اند ساخت مدل‌های سدان خود را متوقف کنند.

این نگرانی گریبان تویوتا را هم گرفته است و با این حال مدیران شرکت همچنان به موفقیت کرولا ایمان دارند و معتقدند ترکیبی از کیفیت بهتر و امکانات بیشتر، فروش این ژاپنی محبوب را تضمین خواهد کرد.

خودروساز ژاپنی به دلایل اقتصادی برای کاهش هزینه تولید و یکدست کردن محصولاتش در سراسر جهان، نسل دوازدهم  تویوتا کرولا را بر روی معماری مشترک با مدل‌های پریوس و شاسی‌بلند C-HR ساخته است.

تویوتا اعلام کرده است که استفاده از این ساختار باعث خواهد شد تا ماشین بی‌صدا‌تر شود و هم‌زمان با کاهش مصرف سوخت قابلیت‌ موتور بیشتر شود.

به هر حال ابعاد کرولا نسبت به قبل تغییر زیادی نکرده و تنها کمی پهن‌تر و خوابیده‌تر شده است. ظاهر ماشین اسپرت‌تر شده و کیفیت قطعات به کار گرفته در داخل ماشین بهتر شده است.

تویوتا می‌گوید با کرولا جدید امکانات ایمنی بیشتری به خریداران ارائه خواهد کرد. سیستم ترمز خودکار برای جلوگیری از تصادف، سیستم خواندن علائم راهنمایی و رانندگی و سیستم حفظ فاصله از ماشین جلو به صورت خودکار از جمله این امکانات به صورت استاندارد است.

مشخصات فنی نسل دوازدهم تویوتا کرولا

علاوه بر موتورهای ۱.۶ و ۱.۸ لیتری نسل قبل، یک موتور دو لیتری جدید هم به فهرست قوای محرکه کرولا اضافه شده است که ۱۶۹ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. کرولا با موتور هیبرید هم ساخته می‌شود که ۱۲۲ اسب بخار قدرت دارد و مصرف سوختش ۴.۳ لیتر در صد کیلومتر است.

نسل جدید کرولا از بهار آینده و باقیمت پایه حدود بیست هزار دلار به بازار عرضه خواهد شد که البته در بیشتر کشورها به خاطر مصرف کم و استهلاک پایین به‌عنوان تاکسی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.