نمایشگاه خودرو پاریس / رونمایی از ماشین خودران Peugeot e-Legend

به گزارش خودروبرتر، پژو e-Legend خودروی الکتریکی است که پس از مدت‌ها در نمایشگاه خودرویی پاریس به نمایش درآمد. خودرویی که در نگاه اول شمارا  به 50 سال قبل می‌برد و  از ترکیب گذشته و فناوری‌های روز ساخته‌شده است. احتمالاً جالب‌ترین نکته این خودرو ترکیب دو کلمه “فرانسوی و پاک” در کنار هم  باشد.

ژیل ویدال، مدیر طراحی Peugeot از مفهوم نمایش پاریس خود،  e-Legend می گوید: “این نشان می دهد که یک خودرو مستقل نباید یک طراحی خنثی داشته باشد.” ماشین خودران هنوز هم می تواند همانند یک ماشین واقعی باشد.

شاید در نگاه اول این خودرو شمارا به یاد 504 های قدیمی خواهد انداخت اما از دیگر سو خودرو بی‌شباهت به مدل‌های عضلانی آمریکایی در 50 سال گذشته نیست.

سعی شده است تا در طراحی چراغ‌های خودرو تلاش شده تا ترکیب قدیم و جدید در کنار هم به کار رود به همین دلیل چراغ‌های عقب باریک و کشیده در کنار لامپ‌های گرد و از نوع LED طراحی‌شده است.

مشخصات ظاهری پژو e-Legend

بدنه خودرو از ترکیب آلومینیوم و پلاستیک ساخته‌شده و خودرو روی رینگ‌های 19 اینچی سوار است. خودرو 4.6 متر طول، 1.9 متر عرض و 1.3 متر ارتفاع داشته و در این بخش تفاوت زیادی با یک کوپه معمولی مد روز ندارد. اگر از نمای جانبی به خودرو نگاه کنید انحناهایی را در این بخش خواهید دید که از نگاه بصری جذاب از آب درآمده‌اند.

درون اتاقک نیز به‌اندازه کافی دل‌تنگی همگان برای خودروهای دهه 60 و 70 میلادی را برطرف می‌کند. صندلی‌های مخملی هستند، اما فرمان چندضلعی و عجیب خودرو بالای یک صفحه نمایشگر بزرگ قرارگرفته و هیچ شباهتی  به گذشته ندارد. درواقع داشبورد خودرو شروعی برای دوری از نوستالژی و آغاز بخش آینده‌نگرانه آن است تا بدین ترتیب شاهد تلفیقی زیبا از سنت و مدرنیته باشیم.

پژو e-Legend  دارای یک پیشرانه الکتریکی 456 اسب بخاری است و احتمالاً  موتور با گشتاور 800 نیوتون‌متری، شتاب صفر تا صدی در حدود 4 ثانیه برای این خودرو رقم خواهد زد. خودرو همچنین از یک باتری صد کیلووات ساعتی نیز بهره می‌برد.

البته هیچ گونه توضیح قاتع کننده ای برای شباهت این خودرو به 504 داده نشده است چون مدیران فرانسوی پژو اعتقاد دارند که 504 یک محصول نوستالوژیک در تاریخ این شرکت نیست و شاید فقط صرف عدد 50 سال بهانه ای برای استفاده از طراحی 504 داشته است.

قابل توجه است که بدانید این خودرو قابلیت خودرانی داشته و می‌تواند در سطح مقدماتی با نظارت سرنشین و در سطح پیشرفته به شکلی کاملاً خودکار به مدیریت خود بپردازد. احتمالاً توسعه و ساخت چنین خودرویی از سال 2025 در کنار طیف وسیعی از خودروهای الکتریکی –خودران پژو آغاز خواهد شد.

منبع تخته گاز
بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.