چرا استیو جابز هر 6 ماه یکبار ماشین خود را عوض میکرد؟

به گزارش خودروبرتر، روی‌داده بود که استیو جابز بارها ملک‌های ویژه‌ای را خریداری کرده و پس از مبله کردن، بدون اینکه از آن بهره گیرد به فروش رساند و سرانجام در خانه نه‌چندان جالبی مملو از موتورهای ب.‌ام.‌و روزگار ماشین استیو جابز به سر رساند.

اخلاق جالبی که مدیر عامل اپل در دهه‌های اخیر به آن دچار شده بود عادت تعویض ماشبن استیو جابز هر 6 ماه یک‌بار بود که البته با خودرو قبلی تفاوت چندانی نداشت.

به‌عنوان‌مثال در طول سال‌ها یک پورشه مشکی911  جایگزین پورشه  911 مشکی دیگری می‌کرد و درنهایت ماشین استیو جابز  یک مدل SLK55s از برند مرسدس بنز را خریداری کرد و  روند جایگزینی 6 ماه خودروها را با همان رنگ و همان مدل ادامه داد.

این اخلاق خاص و منحصربه‌فرد استیو جابز باعث بروز شایعاتی شده بود ازجمله اینکه برخی بر این باور بودند به‌محض ایجاد کوچک‌ترین خراش روی خودرو، نسخه جدید خریده خواهد شد که  ازآنجایی‌که وی مرد ثروتمندی محسوب می‌شد، این شایعات پذیرفتنی و قابل‌قبول بود.

البته داستان منطقی‌تر دیگری نیز بر روی میز قرارگرفته است ازجمله اینکه جابز از قانون ثبت پلاک متنفر بود و در کالیفرنیا این امکان وجود دارد که خودرویی که برای اولین بار خریداری‌شده  تا شش ماه از قانون ثبت پلاک معاف باشد. از همین روی جابز به همین دلیل به نحوی به خرید خودرو اقدام می‌کرد که در طول 180 روز از داشتن پلاک معاف گردد. بنابراین اکثر خودروهای وی بدون پلاک بوده و دیگر درگیر مقررات دست و پاگیر ثبت پلاک و مالیات نبودند.

نکته قابل‌توجه اینکه در حال حاضر شهروندان نمی‌توانند از این قانون در کالیفرنیا بهره مندشوند.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.