رونمایی از «بوگاتی دیوو» تکنیکی‌ترین محصول تاریخ خودروساز فرانسوی

به گزارش خودروبرتر ، مدیرعامل بوگاتی استفان وینکلمن در مراسم رونمایی از دیوو جدید در کارمل کالیفرنیا گفت: شیرون خودرویی است که عملکرد برجسته آن در گذر از جاده‌های صاف با راحتی و تجمل نمود یافته و اینک نوبت محصولی کاملاً متفاوت و فنی  با نام  بوگاتی دیوو است.

طراحان خودرو تلاش کرده‌اند محصولی ارائه دهند که در نگاه اول به‌عنوان یک بوگاتی شناخته شود و وجه تمایز زیادی با شیرون افسانه‌ای داشته باشد و جالب است بدانید که علت نام گذاری این خودرو ،دیوو نام راننده فقید این شرکت در دهه 1930 بوده است.

در نمای روبرو متوجه می‌شویم تنها شباهت دیوو با محصولات قبلی بوگاتی به جلوپنجره‌ خلاصه می‌شود و در سایر موارد تحولات بسیاری روی‌داده است.

در نمای جانبی حالت C شکل بدنه، باریک‌تر از قبل ارائه می‌شود تا هدایت هوا و شرایط آئرودینامیک، بهبود یابد. نور اصلی، برای اولین بار، بدون کاسه‌چراغ و به‌صورت تمام LED باحالتی عمودی ارائه‌شده است، ضمن اینکه گستردگی کم‌نظیری برای هدایت هوا در داخل سپر، وجود دارد.که البته این شرایط برای شیرون فراهم نبود و به‌طور یقین نقش بسیار مهمی در کاهش حرارت پیشرانه‌ی بوگاتی خواهد داشت.

طبق شایعات منتشرشده مهندسان ناسا در طراحی سقف دیوو همکاری داشته‌اند تا علاوه بر سیستم آئرودینامیک بهبودیافته هدایت هوای موردنیاز پیشرانه موتور نیز به بهترین نحو انجام گیرد.

بال عقب نیز در حدود 23 درصد پهنای بیشتری نسبت به نسخه شیرون دارد تا علاوه بر تأمین نیروی عمود بر سطح، نقش مهمی در ترمز گیری و ایجاد گرانش باورنکردنی ۱.۶g بازی ‌کند.

مدیر بخش طراحی بوگاتی آخیم در این خصوص می‌گوید: برای طراحی بوگاتی دیوو حفظ سه عنصر اصلی در طراحی بسیار مهم بود. جلوپنجره نعل اسبی شکل، خط و خطوط ویژه بوگاتی در طرفین خودرو به‌عنوان امضای این خودروسازی به شمار می‌آید و محور طولی خودرو که از سمت بالا دیده می‌شود که البته  این ویژگی از “تایپ 57 آتلانتیک” به عاریت گرفته‌شده است.

بوگاتی در این خصوص می‌گوید، نقطه قوت این محصول جدید هندلینگ در مسیرهای پیچ‌دار و هیجان حرکت با آن است.

هرچند که مطابق پیش‌بینی‌ها، پیشرانه و بسیاری از تجهیزات فنی دیوو، تفاوت خاصی با بوگاتی شیرون ندارند؛ اما به دلیل بهینه‌سازی‌های متعدد و چهره‌ی مدرن دیوو، می‌توان رونمایی این مدل را یکی از بااهمیت‌ترین اتفاقات خودرویی جهان در سال ۲۰۱۸ دانست.

به‌هرحال سریع نبودن یک بوگاتی در این مورد به معنای بیشینه سرعت 380 کیلومتر در ساعت به‌جای سرعت 420 کیلومتری است. همین موضوع می‌تواند جای تردیدی را برای مالکان یک شیرون 3 میلیون دلاری یا دیوو 6 میلیون دلاری ایجاد کند اما بوگاتی در این خصوص می‌گوید، نقطه قوت این محصول جدید هندلینگ در مسیرهای پیچ‌دار و هیجان حرکت با آن است تا با فنی‌ترین محصول تاریخ بوگاتی روبرو باشیم.

به‌هرحال نمی‌توان منکر شد که از زمانی که بوگاتی با مدل‌های ویرون و شیرون با نهایت سرعت‌بالای ۴۰۰ کیلومتر و تاب‌گیری باورنکردنی، خبرساز شد همواره با یک چالش بزرگ روبرو بوده است زیرا ابر خودروهای این برند فرانسوی به دلایلی مثل وزن بالا ازنظر درمان‌پذیری در پیچ‌های تند و رکورد زنی در پیست‌های مشهور دنیا، با ضعف‌هایی روبرو بودند و بر همین اساس دیوو باهدف بهبود درمان‌پذیری ساخته‌شده است.

بوگاتی دیوو 34 کیلوگرم از یک شیرون 1995 کیلوگرمی سبک‌تر است و با این اوصاف هنوز یک خودروی سبک محسوب نمی‌شود. موتور این خودرو همچنان همان 1500 اسب بخاری را تولید می‌کند که یک شیرون قادر به تولید آن است. آنچه در این خودرو متفاوت است، طراحی آئرودینامیکی و سامانه تعلیق خودرو است، که خودرو را برای حرکت باشکوه در جاده‌های پرپیچ‌وخم باشکوه کرده است.

از دیگر سو بوگاتی به ساخت شیرون‌هایش ادامه می‌دهد و ما برای اولین بار در تاریخ مدرن بوگاتی با ارائه دو مدل در یک‌زمان واحد روبه‌رو هستیم.

در ضمن فضای داخلی بوگاتی دیووبیشتر از آنکه  فضایی گرم و لوکس باشد، فن به نظر می‌رسد.

جالب است بدانید که بوگاتی دیوو در یک خط تولید ساخته نمی‌شود، بلکه در یک مرکز مونتاژ کوچک کامل می‌شود. پس از تکمیل فرایند مونتاژ و ساخت، هر خودرو در نواحی “مولشایم” در باند یک فرودگاه تست خواهد شد..

در مورد قیمت نهایی هر دستگاه بوگاتی دیوو در نسخه‌ی پایه و قبل از شخصی‌سازی، معادل ۵.۸ میلیون دلار اعلام‌شده است که با تجهیزات اضافی  بیش از ۶ میلیون دلار خواهد بود.

بوگاتی دیوو به تعداد محدود ۴۰ دستگاه تولید خواهد شد که البته طبق عادت سال‌های اخیر بوگاتی، پیش از رونمایی نهایی، به‌صورت کامل  پیش‌فروش شده است.

تیزر رسمی بوگاتی دیوو را با هم تماشا کنیم:

 

منبع تخته گاز
بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.