مکس دیوانه به اتوپایلوت تسلا می آید

به گزارش خودروبرتر، الون ماسک در توئیتر خود به‌تازگی اعلام کرده است که در حال ساخت یک گزینه جدید برای سیستم اتو پایلوت خود بانام mad max  یا همان مکس دیوانه است.

در عکسی که در توئیتر به اشتراک گذاشته‌شده است 3 گزینه به چشم می‌خورد که عبارت است از استاندارد، تهاجمی و مکس دیوانه که طبق توئیت مذکور حالت آخر مهم‌ترین گزینه دراین‌بین بوده و شما در آزادراه لس انجلس دارای بالاترین حد آزادی عملکرد خواهید بود.

اتو پایلوت با بهره‌گیری از حس‌گرهای خود با شناسایی نقطه‌های کور بسته به سبک رانندگی مالک خودرو به انجام واکنش بیشتر یا کمتر مطابق با سیستم می‌پردازد.

این سیستم در حال حاضر در دسترس نیست ولی ممکن است در درازمدت یک ایده بسیار خوب برای تحقق یک سیستم مستقل رانندگی با دستگاه‌های ایمنی اضافه‌شده و موردنیاز به همراه امکان دخالت انسان در مواقع ضروری باشد.

الون ماسک اعلام کرده است که خودرو خود ران به‌راحتی توسعه پیدا می‌کند ولی هنوز قوانین موجود ایالتی انجام چنین دستاوردی را مشکل و دست‌نیافتنی کرده است.

در حال حاضر اتو پایلوت فقط به ارسال اخطار و کم کردن سرعت خودرو برای انجام واکنش مناسب با دخالت انسان و کاربر محدودشده است.

هنوز معلوم نیست که نسخه بعدی اتو پایلوت تسلا چقدر متفاوت خواهد بود ولی به‌روزرسانی سیستم مذکور به‌احتمال فراوان با ویژگی‌هایی رانندگی مستقل‌تر همراه خواهد بود.

به‌هرحال نمی‌توان منکر شد که مشتریان تسلا هنوز این مورد را درک نکرده و افزایش سوانح مربوط به اتو پایلوت در ماه‌های اخیر تائید کننده این موضوع است.

منبع اتواولوشن
بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.