نکات منحصر به فرد مک لارن F1 اولین خودرو فیبرکربنی دنیا + تصاویر

از همین روی شروع به مذاکره با مدیران ارشد شرکت بریتانیایی نمود تا اینکه توانست رئیس مک لارن ران دنیس را راضی کند تا اینکه بر روی یک سوپر اسپرت منحصربه‌فرد خیابانی کار کنند که ما در حال حاضر آنرا با نام مک لارن F1 میشناسیم.

به گزارش خودروبرتر ، ران دنیس نیز تا زمان رونمایی از این سوپر اسپرت در هیچ کجا سخنی از این خودرو به میان نیاورد تا رونمایی از آن یک غافلگیری و سورپرایز بزرگ برای اهالی صنعت خودرو باشد.

 

در ابتدا قرار بود که از همان پیشرانه هوندا که در خودروهای فرمول وان مک لارن بهره گرفته‌شده بود در مک لارن F1 نیز بهره گفته شود ولی گوردون مک گوی موتور قوی‌تری می‌خواست تا اینکه موتور ایسوزو به این شرکت پیشنهاد شد و البته آن‌هم موردقبول واقع نشد تا اینکه موتور 6.1 لیتری 12 سیلندر ب.ام.و همانی بود که بریتانیایی می‌خواست.

 

نکات منحصربه‌فرد در مورد سوپر اسپرت مک لارن F1

– چراغ‌های روشنایی عقب خودرو از اتوبوس‌های ایتالیایی به عاریت گرفته‌شده است

-این خودرو برای پایین نگاه داشتن وزن خود از فبیبر کربن بهره گرفته است تا بدین ترتیب نخستین خودرو فیبر کربنی باشد که مجوز تردد در خیابان ها دارد.

-برای پایین نگاه‌داشتن وزن خودرو از تیتانیوم در برخی از مناطق خودرو بهره گرفته‌شده است که از آن جمله می‌توان به اگزوزهای تیتانیومی اشاره کرد که تحمل دمای 700 درجه سانتی‌گراد را دارند.

-سیستم نشیمن‌گاهی بسیار منحصربه‌فرد به‌طوری‌که صندلی راننده در وسط قرارگرفته و دو صندلی در اطراف صندلی راننده قرارگرفته است تا بدین ترتیب راننده دید بهتری داشته باشد.

-تنها 106 دستگاه از این خودرو در بین سالهای 1992 تا 1998 ساخته شد که از همین روی بسیار کمیاب و نادر است.

-مک لارن F1 بسیار جمع‌وجور است به‌طوری‌که سقف سوپر خودرو مک لارن از پورشه باکستر کوچک‌تر است

-مک لارن قلبی از طلا دارد بدین معنی که در پیشرانه این خودرو از 16 گرم طلا استفاده شده است تا تحمل دمای بالاتری داشته باشد.

 

مشخصات کلی مک لارن F1

موتور: V12 باقدرت پیشرانه 627 اسب بخاری و دور موتور 7500 دور در دقیقه و گشتاور 479 پوند بر فوت

سیستم انتقال قدرت: 6 سرعتِ دستی، سیستم تعلیق دوگانه در جلو و عقب

وزن 1130 کیلوگرم با فیبر کربنی باضخامت تنها 1.2 سانتیمتر

قیمت 540 هزار پوند

حداکثر سرعت: 402 کیلومتر در ساعت درحالی‌که آن زمان حداکثر سرعت خودروهای فرمول یک در حدود 270 کیلومتر در ساعت بود.

شتاب صفرتا صد در تنها 3.2 ثانیه

 

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.