تولید انبوه و عرضه پژو 301 در سال جاری از سوی ایکاپ قطعی شد

محمدرضا معتمد درباره بومی سازی و افزایش عمق ساخت داخل محصولات مشترک با پژو گفت: بومی سازی تولید، شرط اصلی ورود خودروسازان خارجی به بازار ایران است که محصولات مشترک با پژو همانند تولید پژو 301 نیز طبق این قاعده تا پایان سال اول تولید به سطح داخلی سازی 40 درصد می‌رسد.

به گزارش خودروبرتر ، معنمد  تاکید کرد:‌ که بیش از 150 مجموعه‌ای که در تولیدات ایکاپ استفاده می‌شود داخلی سازی شده است. تولید 2008 را با 21 درصد ساخت داخل آغاز کرده‌ایم که در پایان سال اول به 40 درصد خواهد رسید.

معتمد افزود: محصول 301 نیز در بخش بدنه تا 95 درصد و در موتور و قوای محرکه بیش از 85 درصد داخلی سازی شده که در مجموع این خودرو با بیش از 50 درصد داخلی سازی تولید و عرضه خواهد شد.

وی بابیان این‌که ایکاپ سریع‌ترین رشد را در فرآیند افزایش توان قطعه سازان داشته خاطرنشان کرد: ما به توان قطعه سازان داخلی اعتماد داشته‌ایم و با ایجاد مسیر مناسب، زمینه رشد آن‌ها را فراهم کرده‌ایم.

جزئیات تولید پژو 301

وی افزود: 10 درصد از 150 مجموعه‌ای که قرارداد تولید آن با قطعه سازان داخلی منعقد کرده‌ایم از طریق جوینت ونچر سرمایه گذاری قطعه سازان اروپایی در ایران انجام و 20 درصد نیز از طریق اعطای لیسانس تولید به قطعه سازان ایرانی از سوی قطعه سازان اروپایی تولید خواهد شد. 70 درصد که شامل بخش اصلی مجموعه‌ها است، از طریق دانش فنی موجود در قطعه سازان ایرانی مورد تأیید قرارگرفته است.

مدیر عامل ایکاپ تصریح کرد: تولید دو محصول به روز و جدید اروپایی در ایران بیانگر بلوغ و توانمندی قطعه سازان ایرانی در بومی سازی و ساخت داخل قطعات و مجموعه‌ها است.

معتمد بابیان این‌که توانمندی قطعه سازان ایرانی مورد تحسین و توجه مدیران تأمین پژو قرارگرفته، گفت: قطعه سازان ایکاپ به دلیل کیفیت عالی و قیمت رقابتی محصولات برای تأمین سایت الجزایر پژو دعوت‌شده‌اند که به‌صورت ارسال قطعه از ایران و یا راه‌اندازی خط تولید در کشور الجزایر مشارکت خواهند کرد.

منبع ikcopress
بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.