نگاهی به Beast Alpha X Blackbird هیولای جدید رضوانی

به گزارش خودروبرتر ،  نام Beast Alpha X Blackbird ممکن است شما را به یاد یکی از نسخه های سیستم عامل مک بوک بیاندازد ولی با تمام این تفاسیرما با یک هیولای 700 اسب بخاری روبرو هستیم که از یک موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر خطی حاصل شده است.

موتور رضوانی در پست سر راننده قرار گرفته است که چرخ ها را از طریق یک جعبه دنده شش سرعته دستی به حرکت درمی­آید و البته اگر شما دوست دارید تا هر دو دست خود را بر روی فرمان قرار داده باشید جعبه دنده سکوئنتال نیز به عنوان گزینه اختیاری در پیش روی شما قرار گرفته است.

جزئیات فنی Beast Alpha X Blackbird

بر خلاف نسخه اریجینال Beast که بر اساس سوپرخودرو آریل اتم بود این بار رضوانی از خدمات شرکت بریتانیایی سازنده سوپرخودروهای سبک وزن یعنی شاسی های لوتوس الیز بهره گرفت که دارای بدنه کاملا فیبر کربنی با طراحی سمیر سادیکو ، فوق العاده سبک است که با مقیاس 975 کیلوگرمی نسب قدرت به وزن در حدود 717 اسب بخار می شود تا بدین ترتیب شاهد شتاب صفر تا صد در تنها 2.9 ثانیه باشیم.

داخل کابین شاهد امکانات لوکسی همچون تهویه مطبوع ، پنجره های الکترونیکی به همراه قفل مرکزی مدرنی هستیم که به راحتی با سیستم های هوشمند Apple CarPlay  و Android Auto تطابق پیدا می کند.

در ضمن این خودرو دارای امکان جالبی به نام SideWinder است که به سرنشینان خودرو این امکان را می ده تا با دوچرخه سواران ارتباط نزدیک تری برقرار کنند.

پرنده سیاه از بدنه فیبر کربنی سفارشی به همراه سقف جداشدنی و درب‌های خاص کمپانی سود می‌برد. پکیج X باعث اضافه شدن قطعاتی همچون چراغ‌های جلوی سبز لیمویی به خودرو می‌شود.

این خودرو همچنین از رینگ‌های 18 اینچی با ترمزهای مسابقه‌ای AP و روتورهای سرامیک کربنی سفارشی استفاده می‌کند. وزن آلفا X بلک برد 952 کیلوگرم بوده که خیلی بیشتر از وزن 907 کیلویی مدل استاندارد و یا وزن 885 کیلویی مدل مجهز به پانل‌های کربنی نمی‌باشد. درب‌های خاص و کشویی این خودرو در حالت عادی یک آپشن 10 هزار دلاری است.

نسخه استاندارد رضوانی Beast Alpha X Blackbird بهای پایه 95 هزار دلاری دارد درحالی‌که برای مدل آلفا X با قدرت 535 اسب بخار و شتاب 3.2 ثانیه‌ای باید 159 هزار دلار بپردازید.

البته بهتر است سریع تر بجنبید چون Beast Alpha X Blackbird دارای تیراژ تنها 5 عددی خواهد بود که البته یکی از قهرمانان کشتی کج قبلا یکی از این خودروها را سفارش داده و شما تنها 4 عدد دیگر در پیش روی خود خواهید داشت.

منبع topgear.com
بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.