داستان موستانگی که آرزویش بر دل استیو مک کوئین فقید ماند

به گزارش خودروبرتر ، خودروساز آمریکایی فورد چندی پیش در نمایشگاه خودرو دیترویت از یک نسخه ویژه موستانگ با نام بولیت رونمایی کرد که گرامیداشت 50 سالگی یکی از ماندگارترین فیلم های تاریخ سینما با بازی استیو مک کوئین است.

در این فیلم که استیو مک کوئین هنرپیشه اصلی ان است تعقیب و گریز فراوانی با خودرو فورد موستانگ سبز رنگ در خیابان­های سانفرانسیسکو در نقش یک پلیس  رخ میدهد که به نوعی باعث برند شدن هر چه بیشتر موستانگ نیز گردید.

بولیت جدید که در نمایشگاه خودرو دیترویت توسط مالی نوه استیو مک کوئین رونمایی شد دارای یک موتور هشت سیلندر پنج لیتری با قدرت پیشرانه 475 اسب بخار بوده و حداکثر سرعت آن نیز 262 کیلومتر در ساعت است.

همزمان با رونمایی از نسخه ویژه 50 سالگی ، خودروساز آمریکایی از همان خودرویی که در فیلم بهره گرفته شده بود نیز رونمایی کرد.

همراه خودرو از نامه استیو مک کوئین به صاحب خودرو برای درخواست خرید ماشین نیز به نمایش درامد که در سال  1977 در حدود 3 سال قبل از مرگ او نوشته شده است.

استیو مک کوئین در این نامه برای چندیمن بار از آقای کیرنین برای خرید موستانگ و یا تعویض با یک موستانگ دلخواه درخواست کرده بود.

کیرنین به این درخواست پاسخی ندادزیرا خودرو را در حدود 3 سال پیش از روی یک آگهی خریداری کرده بود و همسر کیرنین از آن بهره می برد که البته بعد از اینکه کلاج آن از کار افتاد در حدود 30 سال دست نخورده در یک پارکینگ باقی ماند.

در طی این سالیان سرنوشت موستانگ بولیت به یک موضع برای بازار داغ شایعه بدل شده بود و حتی پسر استیو مک کوئین کمپینی را با عنوان ” در جستجوی بولیت ” و تحت عنوان یک وب سایت راه اندازی کرده بود.

به هر حال خودرو در حال حاضر در دست پسرکیرین است که البته او ادعا میکند مخفی نگاه داشتن خودرو اصلا عمدی نبوده و حالا با کمک فورد خودرو کاملا بازسازی شده است.

کیرنان فعلا قصدی برای فروش این خودرو که در حدود 98 درصد آن دست نخورده باقی مانده است ندارد که 4 میلیون دلار کمترین قیمت برای این خودرو تاریخی است.

منبع topgear.com
بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 دیدگاه
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.