بالاخره خودرو دست دوم بخریم یا ماشین صفر ؟

به گزارش خودروبرتر، خرید خودرو دست دوم بر اساس میزان کارکرد، سال ساخت و وضعیت سلامت بدنه و قطعات فنی آن‌ها، قیمت‌گذاری شده و صورت میگیرد و به همین دلیل بسیاری از صاحبان خودرو‌های کارکرده، هنگام فروش اتومبیل‌های خود سعی می‌کنند با بهره‌گیری از ترفند‌هایی ارزش اتومبیل خود را بیشتر از آن‌چه که هست نشان دهند؛ همین موضوع باعث شده است بسیاری از افراد از خرید خودرو‌های کارکرده و دست دوم صرف نظر کنند و با پرداخت هزینه‌های بیشتر اقدام به خرید اتومبیل‌های صفر کنند.

امروزه با در نظر گرفتن مسائل و شبهات در خصوص ارزش‌گذاری خودرو دست دوم، مراکزی بوجود آمده‌اند که اتومبیل‌ها را از نظر ظاهر و سلامت فنی بررسی می‌کنند؛ اما بر اساس نظر بسیاری از متخصصان حوزه اتومبیل، حتی بهترین مراکز کارشناسی نیز شاید دچار اشتباه شوند و نتوانند ایرادات برخی از خودرو‌ها را تشخیص دهند به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید خودروی دست دوم و کارکرده، چند کیلومتری با آن رانندگی کنید.

بهترین زمان برای خرید خودرو دست دوم

بر اساس نظر متخصصان حوزه معاملات خودرو و همچنین بسیاری از کارشناسان اقتصادی، بهترین زمان برای خرید خودرو‌های کارکرده و دست دوم، وقتی است که دو سال از عمر اتومبیل گذشته است. خودروی کارکرده‌ای که دو سال از عمر آن گذشته است، حداقل ۲۰ تا ۲۵ درصد زیر قیمت مدل صفر آن می‌باشد و هنوز دارای گارانتی و خدمات پس از فروش شرکت ارائه دهنده است؛ از همین سو بسیاری معتقد هستند که بهترین زمان برای خرید اتومبیل‌های کارکرده، دو سال پس از تولید آن‌ها است.

چه قطعاتی را در زمان خرید خودرو دست دوم بررسی کنیم؟

در زمان خرید خودرو‌های کارکرده و دست دوم بهتر است به سلامت چند قطعه اساسی توجه بیشتری داشته باشید؛ باتری خودرو‌ها یکی از این قطعات است که توجه به سلامت آن یک امر ضروری است، زیرا در صورت سالم نبودن آن، کل سیستم برق رسانی خودرو دچار مشکل می‌شود اتومبیل به درستی کار نمی‌کند. سیستم تعلیق و کمک فنر‌ها از دیگر قطعاتی هستند که در زمان خرید اتومبیل‌های دست دوم و کارکرده باید به آن‌ها توجه کنید؛ در صورتی که کمک فنر‌ها و دیگر قطعات اساسی سیستم‌ تعلیق اتومبیل خراب باشند، نیروی ضربات و فشار‌های ناشی از پستی و بلندی‌های جاده به کابین اتومبیل آسیب می‌رسانند و ممکن است در طول زمان، شاسی خودرو از فرم اصلی و استاندارد خود خارج شود.

خودرو دست دوم بخریم یا صفر؟

شکی نیست که اتومبیل‌ صفر از هر نظر سالم‌تر از خودرو کارکرده است و شما می‌توانید از سلامت آن در حین خرید اطمینان داشته باشید و قطعا اگر اتومبیل کارکرده مورد نظر شما به درستی نگهداری نشده باشد، هم از نظر فنی و هم از نظر ظاهری تفاوت زیادی با خودرو‌های صفر خواهد داشت؛ اما اگر می‌خواهید با پرداخت مبلغ کمتری صاحب خودرو دلخواهتان شوید می‌توانید خرید خودرو‌های کارکرده را جزء گزینه‌هایتان قرار دهید.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.