رونمایی از کانسپت e-palette در نمایشگاه CES 2018 / اکوسیستم تجاری جدید تویوتا

به گزارش خودروبرتر ، کانسپت toyota e-palette قوطی مانند خودران قرار است با همکاری با شرکت های بزرگی همچون آمازون، اوبر و کلبه پیتزا کارهای بزرگی در صنعت حمل و نقل انجام دهند.

هدف از طراحی و توسعه پلتفرم Toyota e-Palette

کانسپتToyota e-Palette در حقیقت به عنوان یک جعبه خالی است که قرار است توسط مشتری شخصی سازی شود. بدین ترتیب که اوبر آنرا با صندلی های مسافرتی و سرویس موسیقی اسپاتیفای در خدمت میگیرد در حالی که خانه پیتزا احتمالا از اجاق های گرم برای تدارک یک غذای گرم برای شما استفاده خواهد کرد.

تویوتا اعلام کرده است که معماری این مدل مفهومی بر اساس سازگاری بنا شده است که به آن اجازه می دهد که یک وسیله نقللیه برای کسب و کارهای مختلف به اشتراک گذاشته شود و به نوعی یک اکوسیستم تجاری است و بنابراین نباید همیشه Toyota e-Palette را در نقش یک سرویس حمل و نقل و یا غذا داغ کن و یا تبلیغات آمازون برای اجناس خود در نظر گرفت.

در نمایشگاه CES 2018 اعلام شد  که به احتمال فراوان این خودرو در 3 اندازه متفاوت 4 تا 7 مترعرضه خواهد شد که تمامی آنان دارای کف و شکل مکعبی برای به حداکثر رساندن فضای داخلی خواهد بود و در ضمن دارای یک سیستم نرم افزاری ویزه خواهد بود تا کاربران بنا بر نیازهای خود نرم افزارهای مورد نیاز را نصب کنند.

شایان توجه است که همکاری با تویوتا روی این پروژه مزیت‌هایی دارد زیرا هر شرکت اطلاعات خود را به مرکز داده بزرگ تویوتا می‌فرستد که در آن مشتریان قادر هستند تا وظایفی همچون پرداخت اقساط، پایش وضعیت خودرو و رزرو سرویس در نمایندگی‌های تویوتا را انجام دهند.

به طور یقین نبایدانتظار نداشته باشیم که سرویس اوبر با فناوری تو.یوتا را به این زودی ها و با یک  Toyota e-Palette در پیش روی خود ببینیم زیرا به نظر می رسد تویوتا در تلاش برای رساندن این سرویس به المپیک توکیو است.

به هر حال به نظر می رسد اگر قرار است آینده خودروهای خودران در دستان تویوتا باشد نباید انتظار دیدن محصولات حداقل زیبایی داشته باشیم.

 

منبع www.topgear.com
بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.