نگاهی به پورتوفینو 2017 ، ارزان ترین محصول فراری

ارزانترین فراری ، یک محصول جی تی با نام پورتوفینو است که البته به  عنوان یک خودرو مدل پایه و  جانشینی برای مدل نوستالوژیک فراری کالیفرنیا تی توسط مدیران این شرکت معرفی شده است که شاید برچسب قیمت 200 هزار دلاری آن واژه ارزان ترین فراری را نیز دچار تزلزل کند.

مشخصات فنی ارزان ترین فراری پورتوفینو

فراری پورتوفینو دارای حداکثر سرعت 320 کیلومتر در ساعت بوده و شتاب صفر تا صد آن نیز در حدود 3.5 ثانیه و 10.8 ثانیه نیز طول میکشد که این خودرو از حال سکون به سرعت 200 کیلومتر در ساعت برسد.

وقتی در سرعت 100 کیلومتر در ساعت هستید و پای ئخود ر بر روی پدال ترمز بفشارید مسافتی در حدود 34 متر طی میشود تا خودرو توقف کامل داشته باشد و البته مصرف سوخت آن نیز 10.7 لیتر در هر 100 کیلومتر است تا با یک خودرو اسپرت پرمصرف روبرو باشیم.

در زیر هود  موتور جلو فراری پورتوفینو شاهد یک توربوشارژ هشت سیلندر هستیم که حجم 3.9 لیتری دارد که قد رت پیشرانه 600 اسب بخاری و گشتاور 760 نیوتن بر متر را در پیش روی خریداران قرار داده است.

گیربکس اتوماتیک 7 سرعته دارای فناوری کلاج دوگانه بوده که مدت های مدیدی است که توسط برند ایتالیایی در مسابقات موتوراسپرت مورد آزمایش قرار گرفته و در حال حاضر در مرحله تکامل و پختگی قرار گرفته است.

شاید با خود فکر کنید که با یک خودرو جمع و جور روبرو هستید ولی باید بگویم با کمال تاسف، این خودرو 1.5 تنی اصلا کوچک نیست و دارای 4.6 متر طول و 2.7 متر عرض است تا با ارتفاع 1.3 متری دارای فضای کافی و دست و دلبازانه برای 2 سرنشین بزرگسال و دو بچه داشته باشد.

سیستم های کمک راننده تمناما الکترونیکی بوده و دارای قابلیت هایی همچون دیفرانسیل لغزش محدود به همراه ضربه گیزهای متغیر و فرمان با سیستم کمک برقی نیز است تا امکاناتش به مدل های لاکچری تر فراری دست کمی نداشته باشد.

ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ سرامیکی بوده تا دمای بالا را در فشار زیاد ترمز تحمل کنند که در محور جلو قطر دیسک ها 390 میلی متر و در محور عقب 360 میلی متر است.

سقف فلزی تاشو ارزان ترین فراری بر خلاف سایر مدل های فراری در سرعت های پایین نیز باز و بسته شده تا شما نیازی به توقف کامل نداشته باشید.

در پایان شما را به تماشای تیزر رسمی این محصول که توسط فراری منتشر شده است دعوت میکنیم.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.