نخستین کراس اوور لامبورگینی رونمایی شد + ویدئو رسمی

Lamborghini Urus

 تقاضا در بازار برای خودروهای شاسی بلند و نیم شاسی یا همان کراس اوور به طرز چشمگیری افزایش یافته است تا جایی که تقریباً اغلب خودروسازان مطرح جهانی از رولزرویس گرفته تا بنتلی اقدام به ساخت مدل‌های شاسی کرده‌اند. البته گاو خشمگین ایتالیایی نیز برای جا نماندن از این قافله لامبورگینی اوروس را معرفی نمود که سرعت و زیبایی را در یک پلتفرم ارائه می‌کند.

 به اعتراف بسیاری از دست اندرکاران صنعت خودرو سازی، اگرچه خودروهای لامبورگینی سرعت و زیبایی بیرونی را در حد کمال ارائه می‌کنند، اما خبری از احساس راحتی در خودروهای لوکس این کمپانی نیست. البته به نظر می‌رسد لامبورگینی اوروس از این قاعده مستثنی بوده چراکه علاوه بر ظاهری زیبا و خشمگین، امکانات یک خودرو لوکس را در داخل کابین ارائه می‌کند.

سیستم کابین لامبورگینی اوروس وجه اشتراک زیادی با بنتلی بنتایگا و پورشه کاین دارد. با این وجود اروس اسپرت بودن بیشتری را به رخ می‌کشد. اروس دارای یک فرمان نه چندان دایره شکل تریم فیبر کربنی و بخش‌های متالیک است. طبق اعلام شرکت سازنده، Urus نام یکی از بزرگ‌ترین گاوهای وحشی ایتالیایی بوده و مناسب ظاهر خوف برانگیز و بسیار لوکس شاسی بلند جدید لامبورگینی است.

طراحان و مهندسان لامبورگینی اروس از طول 5112 میلی‌متر، عرض 2261 میلی‌متر و همچنین ارتفاع 1638 میلی‌متر در ساخت این مدل استفاده کرده‌اند. اگر عاشق دنیای خودرو باشید، با نگاهی به شاسی بلند جدید لامبورگینی بدون شک به یاد مدل‌های Gallardo و Aventador خواهید افتاد. البته Urus 2019 به‌رغم اسپرت بودن دارای 4 درب است که برای دسترسی آسان‌تر به صندلی‌های عقب تعبیه شده است.

مشخصات فنی لامبورگینی اوروس

جدا از ظاهر جذاب و فوق‌العاده لامبورگینی Urus 2019 ، این شاسی بلند یک غول به تمام معناست که به یک پیشرانه هشت سیلندر توربو شارژ با حجم 4 لیتر از نوع V8 و توربوشارژهای دوقلو تجهیز گردیده است. به کار گیری این پیشرانه پرقدرت باعث به وجود آمدن 641 اسب بخار و گشتاور 850 نیوتن متر شده است.

آمار ارقام یاد شده به همین‌جا ختم نمی‌شود، چراکه Urus 2019 از یک جعبه دنده  8 سرعته اتوماتیک با کنترل‌های الکترو هیدرولیکی هم بهره می‌برد که  رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت را از حالت سکون، ظرف مدت زمان 3.5 ثانیه امکان‌پذیر می‌کند.

به لطف سیستم فرمان پذیری محور عقب که جزو قابلیت‌های بارز مدل اونتادور S است، Urus 2019 با استفاده از سیستم کنترل شروع حرکت و توانایی رسیدن به حداکثر سرعت 300 کیلومتر بر ساعت را دارد. شاید جالب باشد بدانید که به‌رغم بهره‌مندی از این مشخصات، مصرف سوخت این شاسی بلند پرقدرت از حدود 10.5 لیتر در 100 کیلومتر تجاوز نمی‌کند.

به گزارش فارنت، شاسی بلند جدید لامبورگینی بزرگ‌ترین ترمزهای دنیا و روتورهای سرامیک کربنی بزرگ 17.3 اینچی در اکسل جلو به همراه کالیپرهای 10 پیستونی به همراه دارد. گفته می‌شود که طراحی لامبورگینی ساخت یک نسخه هیبریدی از این خودرو را هم در برنامه دارند که فعلا اطلاعاتی از آن منتشر نشده و ظرف چند ماه آینده به طور رسمی رونمایی خواهد شد.

قیمت فروش این خودرو در آمریکا 200 هزار دلار اعلام شده است؛ البته هنوز تاریخ رسمی برای پیش‌فروش و سفارش Urus 2019 اعلام نشده است، اما به محض اعلام این تاریخ می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید.مدیران لامبورگینی قصد دارند تا سالانه 3500 دستگاه Urus را روانه بازار  کنند. شاید در وهله اول این قیمت کمی زیاد به نظر برسد، اما مدل‌هایی مانند Mercedes AMG G65 با قیمتی به مراتب بیشتر از آن قابل خرید هستند.

در پایان شما را به تماشای ویدئوی رسمی این شاسی بلند پرقدرت لامبورگینی دعوت می کنیم.

 

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.