چند نکته جذاب و دوست داشتنی در مورد بزرگترین خودروساز جهان تویوتا «اینفوگرافیک»

در واقع تویوتا این غول خودروسازی، یک شرکت نساجی بود که در دهه ۳۰ قرن پیش شروع به تولید خودرو کرد که هنوز هم بخش نساجی این شرکت فعال است.

تویوتا  تولیدکننده خودروهای لوکسی مانند لکسوس و خودروهای پرفروشی مانند کرولا در واقع با نام تویودا شروع به کار کرد.

تویوتا یک تجارت خانوادگی

این شرکت بعد از نزدیک به نود سال از زمان تاسیسش هنوز یک تجارت خانوادگی است و روسای تویوتا پسر پدر رئیس می باشند که به طور یقین این شرکت را به خوبی اداره می کنند.

علی رغم اینکه برندهای کمی تحت نام برند ژاپنی فعالیت می‌کنند اما این خودروساز یکی از وسیع‌ترین خطوط تولید در جهان را داراست.

تویوتا ظاهرا آنقدر خودروهای خوبی تولید می‌کند و در میان مصرف‌کنندگان محبوب است که قیمت خودروهای دست دوم این شرکت از قیمت خودروهای دست دوم شرکت‌های دیگر بیشتر است.

به نقل از ویکیپدیا فارسی ریشه‌های تأسیس toyota ، به سال ۱۹۲۶ بازمی‌گردد، که ساکیشی تویودا، اقدام به راه‌اندازی شرکت صنایع تویوتا نمود. پیشینه این شرکت، که در صنعت نساجی فعالیت می‌کرد نیز، به ابتدای قرن بیستم بازمی‌گردد، که بعنوان یک کارخانه ریسندگی فعالیت می‌نمود. ساکیشی تویودا، که سال‌ها همچون پدرش، به فروش فرش اشتغال داشت، این کارخانه را راه‌انداخته بود و در سال ۱۸۹۴ یک ماشین بافندگی صنعتی نیز ابداع کرده و ساخته بود.

ساکیشی در سال ۱۹۲۴ نوع تمام‌اتوماتیک آن را ساخت و دو سال بعد، کارخانه اتوماتیک ریسندگی تویوتا، تحت نام صنایع تویوتا پا به عرصه وجود نهاد. پسر کنجکاو و مستعد او، کیشیرو تویودا که در سال ۱۹۲۹ در رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه توکیو فارغ‌التحصیل شده بود، در کارخانه پدر مشغول به کار گردید، اما همه توجه او صرف ساخت موتور اتومبیل شد.

در سال ۱۹۲۹ موافقتنامه‌ای با شرکت برادران پلات از انگلستان در ماشین آلات صنعتی ریسندگی و بافندگی به امضا رسید. بر اساس این توافقنامه حق تولید و فروش دستگاه‌های اتوماتیک بافندگی به کشورهایی غیر از ژاپن نیز (مثل چین و آمریکا) در قبال۱۰۰٫۰۰۰ پوند داده می‌شد، که در پی آن، کیشیرو رهسپار ایالات متحده آمریکا شد. البته کیشیرو از این سفر اهداف دیگری نیز داشت. در زمان انجام مذاکرات با برادران پلات، مجذوب اتومبیل‌ها در غرب شد. در این سفر بود، که او تصمیم خود را برای ورود به صنعت خودروسازی گرفت.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.