با جهرودی مدیرعامل جدید سایپا بیشتر آشنا شوید

Mohsen Ghasemi Jahroodi Saipa

محسن قاسم جهرودی مدیرعامل جدید سایپا را می‌توان آغازگر تغییرات مدیریتی محمد شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت در وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد.

جهرودی مدیرعامل جدید سایپا کیست؟

به گزارش خودروبرتر، محسن قاسم جهرودی مدیرعامل جدید سایپا پیش از این مدیرعامل شرکت ریخته گری آلومینیوم ایران خودرو بوده و در گذشته نیز در دیگر بخش های صنعت خودرو همچون قائم مقام شرکت ساپکو، مدیر عامل شرکت یاتاقان بوش ایران، عضو هیات مدیره شرکت رادیاتور ایران به نمایندگی از گروه سایپا فعالیت مدیریتی داشته است و بدین خاطر با سایپا و سازکارهای مدیریتی آن به هیچ عنوان غریبه نیست.

جهرودی مدیرعامل جدید سایپا را می‌توان نماینده نسلی از مدیران صنعت خودرو معرفی کرد که در اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ بسیاری از زیرساخت های کنونی صنعت خودرو را بنا نهادند. باید منتظر ماند و دید که این مدیر جدید چگونه می خواهد این شرکت طوفان زده و پر از مشکلات را هدایت کند.

مدیرعامل سایپا چگونه تعیین می‌شود؟

اصولا مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با حکم وزیر صنعت، معدن و تجارت منصوب نمی‌شود، بلکه ایدرو به عنوان سهامدار اصلی حکم انتصاب مدیرعامل سایپا را صادر می‌کند. در این زمینه روال کار به این صورت است که هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا تشکیل جلسه داده و مدیرعامل مد نظر خود را انتخاب و به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران معرفی می‌کند. رییس این سازمان نیز در صورت تایید، حکم مدیرعاملی را برای فرد مربوطه صادر می‌کند.

اختلافات جمالی با مدیران ارشد سایپا

انتصاب جهرودی مدیرعامل جدید سایپا نیز در حالی صورت می‌گیرد که گزارش‌ها از اختلافات فراوان مدیران ارشد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با مدیران ارشد سایپا حکایت داشتند. از جمله مهمترین دلایل اختلافات بنیادی مابین ایدرو و سایپا به عدم قبول صورت‌های مالی این شرکت توسط سازمان بورس و اجبار این شرکت به افزایش چندهزار میلیاردی زیانی که در یکی از شرکتهای کارکنان سایپا پوشانده شده بود اشاره شده است.

برخی گزارش‌ها از برگزاری مراسم تودیع و معارفه آقایان جمالی و قهرودی در روز دوشنبه و در شرکت سایپا خبر دارند.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 دیدگاه
  1. ناشناس می گوید

    جهرودی امیدوارم به زمین گرم بخوری که از تو خائن تر و بی کفایت تر مدیرعامل در گروه سایپا نیومده و نخواهد اومد. تو مایه ننگ خودروسازی مملکت و طاعون سایپا بودی

  2. خدا جای حق نشسته می گوید

    چرا ماشین های تیبا 2 نمیدید آخه این ظلم امیدوارم خدا جوابتون بده میسپارمتون به خداااا انشالله دیر یا زود تاوان سختی پس میدید….. یا امام حسین ع حق مارو بگیر از بچه خانواده و عزیزترین کسانشون امیدوارم تاوان سختی پس بدید خدااااااااااااااااااااااااااا شما آبرو دین ایمون و …. همچی آدم میبرید

  3. Mehrdad می گوید

    سگ زرد برادر شغاله . نگران نباشید اتفاق مهمی که منجر به بهبود صنعت خودرو باشه روی نخواهد داد . اینو تاریخ میگه . وزیر بی کفایتی که بدون کارنامه قابل قبولی کنار میره و دوباره فرد بی خرد دیگه ای جاشو میگیره . چیزی که مهمه داشتن ارتباطات قوی . رانت . و کسب منافع بیشتر ه که الحمدالله تو ایران کم نداریم .

  4. م می گوید

    به عنوان یکی از مدیران میانی گروه خودرو سازی عرض میکنم؛
    در مدت 10 سال کار در گروه سایپا، هیچ دوره ای را به اندازه این دوره سیاه ندیدم
    حتی سیاه تر از دوره نعمت الله پوستین دوز که فامیلهای خودشون حتی بدون یک ماه سابقه به سمتهای مدیریتی منصوب شدند
    دکتر آخوندی و مهندس نجفیان هم از همه بدتر بودند

  5. نوید می گوید

    متاسفانه نیروهای توانمند و بعضاً منتقد وضعیت را در شرکت های پارس خودرو سایپا یدک و فروش سایپا قلع و قمع کردند نیروهایی با سابقه بالاتر از 10 سال سابقه کار

  6. کمالی می گوید

    سلام
    خدا کنه فکر پیمانکارای نوی خط تولید باشه که حقوقش در مقابل کارگرهای سایپایی هیچه خ دا به دادمون برسه

  7. ناصر می گوید

    با سلام.آقای جمالی فقط فکر جیب خودش و دورو بریاش بود هیچ اهمیتی به کارگر و پیشرفت کلی خودرو نمی داد و در دورانش یک فضای بد و مقشوش طوری که هیچ کس به هم اطمینان نداشت و همه همدیگر رو سرکوب می کردند به خاطر افکاری که داشت.حتی اگر کارگری برای شرایط زندگیش بهش مراجعه می کرد که زندگیم داره به هم میریزه یه کاری کن اون میگفت اخراجش کنید.خدا کنه این مدیر جدید خوب به معنی واقعی باشه

  8. كارگر می گوید

    در طول ٢٢ سال سابقه در پارس خودرو مدیریتی تا این حد بیرحم و بی کفایت مثل مدیریت فعلی ندیده بودم. بیرحم به خاطر رکورد اخراج کارگرای زحمتکش قراردادی حتی با سابقه حدود ٢٠ سال و بی کفایت به خاطر خالی کردن سبد پرافتخار محصولات پارس خودرو و جایگزینی با خودروهای چینی فقط به دلیل اینکه این مدیریت حقوق خود را از سایپا دریافت می کند و عرق پارس خودرویی ندارد. شما حتما میدونید که محصولات پارس خودرو همیشه بین خودروسازای ایرانی باکیفیت ترین بوده و این امر فقط خودجوش بوده و هیچ ربطی به مدیریت ندارد .

    1. م می گوید

      بله واقعا هم همینطوره
      من تایید میکنم

نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.