رونمایی تویوتا از Fine-Comfort Ride در نمایشگاه خودرو توکیو

تویوتا خودروساز ژاپنی برای نمایشگاه خودرو توکیو تدارک فروانی دیده است که آخرین آن مدل مفهومی و کانسپت Fine-Comfort Ride است که البته از لحاظ نام گذاری کمتر داینامیک بوده و نشانی از انرژی هیدروژنی نیز در نام گذاری آن دیده نمی شود( هر چند ممکن است نام قطعی نباشد).

به گزارش خودروبرتر، هر چهار چرخ این خودرو دارای یک موتور الکتریکی هستند که باتری ها انرژی خود را از سیستم هیدروژنی دریافت می کنند.

با یک بار شارژ این مدل هیدروژنی قادر خواهد بود تا مسافتی در حدود 1000 کیلومتر را بپیماید که بدین ترتیب  شاید دیگر تسلا برای ما اعتباری نداشته باشد.

البته تویوتا یک خودرو با سوخت سلولی را با نام Mirai  مدت زمان مدیری است که معرفی کرده است که دارای طی مسافت 650 کیلومتر با یک بار شارژ بود و محصول جدید یک پرش بسیار بلند برای خودروساز ژاپنی است ولی به نظر خودرو جدید کاملا متفاوت بوده و با طراحی الماس مانند خود فضای داخلی زیادی برای سرنشینان ایجاد کرده و در انتها نیز کوچکتر و صقلی تر شده تا جریان هوا انعطاف بیشتری داشته باشد.

باتری های سوخت سلولی در جلو قرار گرفته اند و مخزن هیدروژنی استوانه ای شکل نیز در کف کابین قرار گفته است که خود کابین به طرز غیر قابل باوری بزرگ و جادار است.

صندلی ها که دارای ظرفیت 6 نفر هستند در کلاس کار همانند یک صندلی هواپیما به شدت قابل تنظیم هستند که در نوع خود جسورانه به نظر می رسد و تمامی آنان به داخل کابین می چرخند که سیستم رانندگی خودران و بدون فرمان را در ذهن تداعی می کنند.

در فضای داخل کابین بیشتر از یک دکوراسیون سنتی بهره گرفته شده است که دارای نمایشگرهای فراوانی است و حتی به نظر می رسد می توانیم شاهد استفاده از پنجره ها به عنوان نمایشگر باشیم.

طبق اعلام رسمی تویوتا برای این خودرو یک سیستم هوشمند مخصوص طراحی و توسعه داده شده است که به عنوان مثال در خیابان هایی که جهت رانندگی در آنان متفاوت است آنرا تشخیص داده و در بی نظم ترین خیابان ها نیز بدون راننده به حرکت خود اامه دهد( به درد همین تهران خودمون میخوره..) که البته قرار است تا سال 2020 به صورت رسمی وارد خیابان ها شود.

از لحاظ سیستم خودران، تمامی شیشه هایی که در بدنه خودرو به کار گرفته شده دارای حسگرهای هوشمند هستند و به غیر از وظایف متداولی همچون تشخیص نور محیط، درجه و رطوبت هوا  این ویژگی را نیز دارند که لحظه به لحظه راننده را زیر نظر میگیرند و مطمئن میشوند که دارای دقت فروانی در رانندگی است.

حتی این شیشه ها در محطی جانبی می توانند به صورت مستقیم خودروهای اطراف را در نظر گرفته و از هر گونه برخورد احتمالی اجتناب کنند.

شایان ذکر است که تویوتا سرمایه گذاری فراواین بر روی سیستم سلول های سوختی انجام داده است که دارای آلایندگی صفر است و از اگزوز آن آب بیرون می آید و از سال 2020 بیش از 60 درصد محصولات این شرکت به صورت هوشمند و خودران خواهد بود.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.