انویدیا نخستین ابر پردازشگر خودروهای خودران را معرفی کرد

شرکت تایوانی انویدیا به صورت رسمی از نخستین ابر پردازشگر مخصوص خودروهای خودران با نام تجاری پگاسوس Pegasus رونمایی کرد.

به گزارش خودروبرتر،  در مقام مقایسه از لحاظ قدرت پردازشی در حدود 10 برابر سریع تر از نسخه قبلی مخصوص خودروهای خودران با نام Drive PX2 است و قادر است تا در هر ثانیه بیش از 300 تریلیون محاسبه در چیپ خود که به اندازه یک پلاک خودرو است انجام دهد.

بدین ترتیب خودروهای خودران وارد سطح 5 خود خواهند شد تا خودرو بدون دخالت راننده و با بالاترین راندمان و کمترین و به نوعی بدون خطا قادر به کنترل خود باشد.

بد نیست بدانید که به عنوان مثال در سطح 3 خودروهای خودران، سیستم در مواقع ضروری احتیاج به دخالت راننده دارد و هنوز هم در سطح 4 کنترل کامل در اختیار سیستم خودران قرار نگرفته است و البته مدت زمان زیادی نیز نمی گذرد که دانشمندان به استفاده از هوش مصنوعی به جای استفاده از پردازنده های معمولی بهره گرفته و البته نتایج بهتری نیز کسب کرده اند.

انویدا قصد دارد تا در گام نخست از این چیپ ست بر روی روبوتاکسی های خود بهره ببرد تاکسی های تقریبا خودرانی که دیگر راننده احتیاج به غربیلک فرمان ، آئینه و فرمان و پدال ندارد و کابین راننده بیشتر شبیه اتاق استراحت و یا اداره خواهد بود.

در همایشی که در مونیخ آلمان برگزار گردید انویودیا به همراه شرکای سخت افزاری خود از جمله ZF و DEP نمونه اولیه یک کامیونت استریت اسکوتر با چیپ پگاسوس رونمایی کردند که در این کامیونت شاهد شش دوربین، رادار  و دوربین 3 بعدی بودیم که البته بنا بر اظهارات شاپیرو مدیر ارشد بخش رانندگی خودکار انویدیا این کامیونت ها به هیچ عنوان جای رانندگان را نخواهد گرفت ولی سفری موثر و امن را در پیش روی آنان قرار خواهد داد تا دیگر شاهد مرگ در جاده ها نباشیم.

گام بعدی برای انویدیا قابلیت ارتقا سخت افزاری و نرم افزاری محصولات خود خواهد بود تا بدون صرف هزینه خودروهای خودران به جدیدترین قابلیت ها مجهز شوند.

غول تایوانی اعلام کرده است حداقل تا سال 2025 برای دیدن این محصول بر روی خودروهای شخصی منتظر باید بمانیم.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.