خلاق ترین شرکت های خودروسازی جهان به روایت تصویر

هرسال بهترین نوآوری‌های کمپانی‌های خودروسازی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. در سال گذشته ۱۱۵۵ نوآوری توسط ۱۹ کمپانی عرضه شدند. ۱۰ کمپانی برتر و عرصه‌های نوآوری‌ آن‌ها را در این گزارش تصویری ببینید

 در سال ۲۰۱۶، نوزده کمپانی بزرگ خودروسازی جهان دقیقا از ۱۱۵۵ نوآوری در خودروهایشان استفاده کردند. “مرکز مدیریت خودرو” (CAM) آلمان سالانه این نوآوری‌ها را ارزیابی و برترین‌ها را بر می‌گزیند.
براین اساس کمپانی فولکس واگن آلمان با ۲۷۱ نوآوری در رتبه نخست قرار گرفته است. شرکت خودرو سازی آئودی به عنوان زیرمجموعه فولکس‌واگن بیشترین سهم را در ارائه نوآوری در این کمپانی داشته است.

بالاترین امتیاز در عرصه نوآوری را مارک خودرو لوکس “بنتلی” (Bentley) دریافت کرده که از شرکت‌های زیرمجموعه فولکس واگن است. مدل شاسی بلند و صحرایی”Bentayga” این خودرو به سیستم ضد تکانه و لرزش مجهز است.

بر اساس رده‌بندی “مرکز مدیریت خودرو”، نوآوری‌های ارائه شده در سال ۲۰۱۶ توسط مرسدس بنز در رتبه دوم قرار می‌گیرد. خودروهای کلاس E به دیگر خودروهای مرسدس بنز علائم هشدار ارسال و رانندگان را از خطر تصادفی که در آن منطقه رخ داده با اطلاع می‌کنند. بنز اولین خودروساز دنیا است که سیستم “خودرو به خودرو” را راه‌اندازی کرده است.

خودروساز آمریکایی “تسلا” (Tesla) با یک جهش ۱۶رده‌ای خود را به رتبه سوم رسانده است. این خودروسازی که مرکز آن در کالیفرنیا قرار دارد و به تولید خودروهای الکتریکی می‌پردازد گرچه تعداد نوآوری‌هایش زیاد نیست، اما این نوآوری‌ها از کیفیت بالایی برخوردارهستند که باعث شده این خودروساز در سومین رتبه جای گیرد.

مدل جدید تسلا “S P 100 D” از باطری بزرگتری برخوردار است و برد آن رسما ۶۰۰ کیلومتر است. بر اساس بررسی “مرکز مدیریت خودرو”، تسلا موفق شده شبکه خدمات به مشتریان‌اش را بهبود بخشد و نوآوری‌هایش از پختگی بیشتر برخوردار شده است.

در رتبه بندی نوآوری‌های ارائه شده برای سال ۲۰۱۶ خودروساز آلمانی “ب ام و” به نسبت سال ۲۰۱۵ دو پله به عقب رفته و در جایگاه چهارم قرار گرفته است. “ب ام و” در سال‌های قبل‌تر نوآوری‌هایی در عرصه بهبود سیستم ایمنی ارائه کرده بود که منجر به بالا رفتن رتبه آن شده بود.

کمپانی جنرال موتورز با نوآوری‌هایی که در مدل شورولت بولت (Chevrolet Bolt) به‌کار برده در رتبه پنجم قرار گرفته است. این خودرو الکتریکی “کلاس متوسط” دارای برد ۳۸۳ کیلومتر (بر اساس آزمایش در آمریکا) و ۵۰۰ کیلومتر (بر اساس آزمایش در اروپا) است.

کمپانی جنرال موتورز که شرکت خودروسازی “اوپل” (Opel) را به خودروسازان فرانسوی فروخته است، خودرو “اوپل آمپرا ای” (Opels Ampera-e) را ساخته که مشابه شورولت بولت است. این خودرو الکتریکی که در نمایشگاه ۲۰۱۶ پاریس ارائه شد، بزودی وارد بازار آلمان می‌شود.

نوآوری‌های ارائه شده خودروسازان کره‌ای هیواندا- کیا (Hyundai-Kia) در رتبه ششم قرار دارد. گرچه کره‌ای‌ها نوآوری‌های بزرگی ارائه نکرده‌اند، اما آن‌ها کیفت جزئیات خودروها را افزایش داده‌اند. در خودرو هیبرید و دوگانه سوز مدل “Ioniq” استفاده از گرمای حاصل از دود، باعث کاهش ۳ درصدی مصرف بنزین شده است.

کمپانی فرانسوی پژو – سیتروئن “PSA” که در این سال اوپل هم به مجموعه آن افزوده می‌شود با ارائه ۶۲ نوآوری در مجموع در رتبه هفتم قرار گرفت. فرانسوی‌ها با ارائه سیتروئن کلاسیک “مِهاری” (Mehari) با موتور الکتریکی بیشترین امتیاز نوآوری را کسب کردند.

کمپانی ایتالیایی فیات که خودروساز آمریکایی کرایسلر را خریداری کرده، موفق شد با جهشی هفت رتبه‌ای در جایگاه هشتم بهترین‌نوآوری‌ها قرار بگیرد. این کمپانی در سال ۲۰۱۶ در مجموع ۷۷ نوآوری ارائه کرده است.

مدل “پاسیفیکا” (Pacifica) ساخت کمپانی فیات – کرایسلر بیشترین امتیاز نوآوری را از سوی متخصصان “مرکز مدیریت خودرو” دریافت کرده است. این خودرو دوگانه سوز پلاگین (با باطری‌های قابل شارژ) است.

کمپانی آمریکایی فورد علیرغم ارائه ۵۹ نوآوری در رتبه نهم قرار گرفته است. براساس ارزیابی متخصصان “مرکز مدیریت خودرو”، نوآوری‌های ارائه شده توسط این خودروسازی در مقابل نوآوری‌های مشابه رقبا از کیفیت پایین‌تری برخوردار بوده‌اند.

در میان همه نوآوری‌های کمپانی فورد، جعبه‌دنده اتوماتیک مدل “اف ۱۵۰” که ۱۰ دنده است بیشترین امتیاز را از سوی متخصین “مرکز مدیریت خودرو” بدست آورده است.

خودروسازی فرانسوی رنو در رتبه دهم جدول بهترین نوآوری‌های سال ۲۰۱۶ قرار گرفته است. مدل الکتریکی “Zoe” بیشتر امتیاز درعرصه نوآوری را بدست آورده است. این خودرو با باطری ۴۱ کیلوواتی برد مسافت ۴۰۰ کیلومتر را دارد که البته در استفاده روزمره به ۳۰۰ کیلومتر تقلیل می‌یابد. ارزش این خودرو ۲۰ هزار یورو است که البته هزینه اجاره ماهانه باطری نیز به آن اضافه می‌شود.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.