به کمپین #ایمن_برانیم بپیوندید

متاسفانه آمار کشته ها در تصادفات رانندگی در کشورمان علیرغم همه ی تلاش هایی که صورت می گیرد همچنان بسیار زیاد و مایه ی تاسف است و سالانه تعداد زیادی از هموطنانمان جان خود را در جاده های کشور از دست می دهند. این آمار به حدی تکان دهنده است که گفته می شود در هر ۳۱ ثانیه یک نفر در جاده های ایران کشته می شود.

علیرغم همه ی تلاش هایی که از طرف پلیس و سایر نهاد ها برای کاهش آمار تصادفات انجام می شود و با وجود بهبود ایمنی خودروها نسبت به گذشته اما همچنان آمار کشته های تصادفات در ایران بشدت بالا است و سبب شده تا در آمار کشته به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در رده ای همانند کشورهای افریقایی باشیم.
اما امسال حرکتی مثبتی در فضای مجازی به راه افتاده است به نام کمپین ایمن برانیم که از مردم دعوت می کند تا با رانندگی ایمن تر و رعایت قوانین خطر تصادف را کاهش دهند.
این کمپین از مردم می خواهد تا ۱۰ اصل را در رانندگی رعایت کنند که شامل موارد زیر هستند:
رعایت سرعت مجاز
رعایت فاصله ی مناسب با خودروی جلویی
عدم انحراف به چپ
عدم رانندگی طولانی مدت و بدون وقفه
پرهیز از رانندگی در شرایط خستگی و آشامیدن
عدم رانندگی با چراغ خاموش در شب
پرهیز از حرکات مارپیچ و نمایشی
پرهیز از حرکت دنده عقب در بزرگراه ها
رعایت نظم و حقوق دیگر رانندگان در مسیرهای شلوغ و پر ترافیک

این کمپین همچنین از حمایت رسانه ای و همچنین حامیت خودروسازان نیز برخوردار است که از حامیان رسانه ای آن می توان به ماهنامه ی سرعت، روزنامه ی دنیای خودرو، هفته نامه ی عصر خودرو، ماهنامه ی ماشین، ماهنامه ی تخت گاز، ماهنامه ی نسل برتر، پایگاه خبری عصر خودرو، پایگاه خبری خودروکار، پایگاه خبری خودرونویس، سایت خودروبانک، سایت پرشین خودرو و سایت سرعت و از خودروسازان حامی این کمپین نیز می توان به ایران خودرو، سایپا، آرین موتور، کرمان موتور، مدیران خودرو، ایتویا، جهان نوین آریا و نگین خودرو اشاره کرد.
امیدواریم مدم عزیز کشومان در ایم سفرهای نورزی با رعایت ایمنی سفری امن را داشته باشند.

 

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 دیدگاه
  1. راننده می گوید

    اصل طرح بسیار زیباست.اما بهتره بجای مقصر دانستن همیشگی مردم،کمپینی برای راهنمایی رانندگی و‌شهرداری و ارگان های بی مسئولیت دیگه برپا بشه،تا لااقل کمی راههای سالم تر و کم چاله تر در راهها داشته باشیم که عامل اساسی انحراف به چپ و راست و عصبی شدن راننده است.
    بجای تو بوق کرنا کردن این کمپین،
    کمپین نداشتن دست انداز و چاله چوله.
    ابتدا کمپین چراغ راهنمایی سالم
    کمپین خط کشی وعابر و خطکشی راه و گارد ریل سالم
    کمپین تحویل خودرو سالم به ملت
    و هزاران کمپین دیگه راه بندازیم که در وهله اول مقصر اجرای تمامش ،مربوط به راهنمایی رانندگی میشه.بعدا برای مردم کمپین بزاریم که چرا رعایت نمیکنیم

نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.