لوسید ایر شاهکار تمام الکتریکی 1000 اسب بخاری !

مدل جدید Lucid Motors که با یک باتری بسیار بزرگ مجهز شده است قادر است با یک باتری 13 کیلوواتی انتخابی در حالت تمام الکتریکی مسافت 643 کیلومتر با با یک بار شارژ پشت سرگذارد که البته باتری 100 کیلوواتی به صورت استاندارد بر روی این مدل یعنی لوسید ایر نصب شده است در حالی که قدرتمند ترین خودروی ساخت تسلا تنها می تواند حدود ۵۰۰ کیلومتر را با یک بار شارژ بپیماید.

Lucid Air  با تمرکز بر روی یک سدان لوکس توسعه یافته است که با ویژگی های یک خودرو سوپراسپرت دارای قدرت پیشرانه 1000 اسب بخاری و شتاب صفر تا صد در تنها 2.5 ثانیه است.

در ضمن خودرو مذکور برای رانندگی خودکار نیز کاملا هماهنگ سازی شده است که در مسافت های کوتاه و بلند از رادار، دوربین ها و حسگرهای حرارتی بهره میبرد و به احتمال فراوان قابلیت رانندگی خودکار همانند تسلا با مهیا شدن زیرساخت های جاده ای به صورت یک بروز رسانی اینترنتی به آن افزوده خواهد شد.

قیمت این خودرو به همراه آپشن های پیش روی خریداران به طور یقین بالای 100 هزار دلار خواهد بود ولی انتظار می رود که این شرکت مدل ارزان تر را با برچسب قیمت 65 هزار دلاری در برنامه کاری خود قرار دهد.

تولید لوسید ایر در خط تولید جدید این شرکت در ایالت آریزونای آمریکا واقع است و حدود ۲۰۰۰ نفر در این خط تولید مشغول به کار هستند و  عرضه انبوه آن به بازار تا سال ۲۰۱۸ به طول می انجامد

 

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.