شجره نامه خانوادگی خودروسازان

در حال حاضر خودروسازان بسیاری با ساخت محصولات مختلف در حال فعالیت هستند که هر از چند گاهی برندهای خودروساز بین شرکت‌های بزرگ دست به دست می‌شوند و ما قصد داریم تا شجره نامه خودروسازان را برای شما به طور دقیق موشکافی کنیم.

ولی این جابجایی در حال حاضر باعث سرگیجه خودروسازان و مردم عادی و حتی شرکت‌های خودروساز شده است و در حال حاضر نیز برندهای مختلفی در زیر مجموعه شرکت‌های بزرگ قرار گرفته اند که البته شاید تا بحال نام آنان به گوش شما نرسیده باشد.
ما سعی کرده ایم در این لیست به شرکت‌های مادر خودروساز و زیرمجموعه آنان پرداخته ایم و البته ما پیشاپیش برای برندهایی که در حال احتضار هستند مانند لادا و پروتون نیز وقعی ننهاده ایم.

تک پرها

پیش از اینکه وارد درخت فامیلی خودروسازان شویم به خودروسازان مستقل روی می‌اوریم که هنوز توسط سایر خودروسازان تصاحب نشده اند.
مزدا، سوبارو، لوتوس و آستون مارتین از جمله این خودروسازان هستند که در سرنوشت تنهای خود مانده اند که البته تسلای امریکایی جدیدترین عضو این گروه است.ولوو نیز به تازگی از سوی خودروساز چینی Geely تصاحب شده است و یک یار غار قدیمی‌یعنی میتسوبیشی ژاپنی نیز مدت زمان زیادی است که با تنهایی خود طی طریق می‌کند.


دو شاخه‌ها

در حال حاضر شرکت‌های اندکی تشکیل یک سیستم باینری دو تایی را داده اند که از این جمله می‌توان به اتحاد فورد و لینکلن لوکس ساز، هیوندای و کیا کره ای و همراه برندهای بریتانیایی جگوار و لندرور اشاره کرد که البته احتمال خرید فورد از سوی شرکت هندی Tata وجود دارد و در آخر نیز هوندا و برند لوکس ساز امریکای شمالی آکورا در حال همکاری با یکدیگر برای ساخت برخی محصولات همچون موتورسیکلت با برند تجاری آسیمو نیز هستند.


نیسان

به سراغ خودروساز ژاپنی نیسان می‌رویم که یک برند بسیار محبوب ژاپنی است که اینفینیتی برند لوکس ساز آن را که به طور یقین فراموش نمی‌کنیم.
این شرکت به تازگی در پی احیای برند داتسون برای ساخت خودروهای ارزان قیمت در بازارهای نوظهور است و در ضمن یک همکاری عمیق با رنو خودروساز فرانسوی دارد که خود این شرکت، Dacia از رومانی و رنوسامسونگ را تحت پوشش دارد.


ب.ام.و

خودروساز باواریایی یک انتخاب با سابقه طولانی برای علاقمندان خودروهای لوکس بوده است ولی با این حال این شرکت در طی چند سال اخیر رشد خوبی داشته است و با راه اندازی بخش M performance division یک برند جدید را در زیر مجموعه خود افزوده است و به تازگی نیز این شرکت دو برند بریتانیایی و منحصر به فرد MINI و رولزرویس را خریداری کرده است که دارای طیف وسیعی از محصولات متنوع هستند و البته فراموش نکنیم که ب.ام.و در ساخت موتورسیکلت نیز تبحر خاصی دارد.


تویوتا

برند منهدم کننده ژاپنی دارای چندین بخش تجاری است که لکسوس و سیون از جمله این برندهای لوکس هستند که به مشتریان ثروتمند خدمات رسانی می‌کنند و برای خریداران جوان تر یک تلفیق مناسب وجود دارد که تویوتا و Daihatsu به خوبی و با ساخت خودروهای جمع و جور شناخته شده است و Hino نیز در ساخت کامیون شناخته شده است.


جنرال موتورز

در حال حاضر به نظر می‌رسد همه چیز در حال از دست خارج شدن است که البته نشان از بهبود اوضاع پس از بحران مالی 2009 دارد.
در حال حاضر برندهایی مانند شورلت، بیوک، جی ام سی و کادیلاک در زیر مجموعه جنرال موتورز باقی مانده اند و در حال حاضر در حدود نیمی‌از سهام اوپل آلمان ، Vauxhall از بریتانیا ، Holden استرالیا، GM Korea که آنرا پیش تر با دوو می‌شناختیم به علاوه تعدادی از شرکت‌های زیر تابعه در چین در زیر چتر جنرال موتورز قرار دارند که از جمله این برندهای چینی می‌توان به Baojun، Wuling و FAW اشاره کرد که شاید تا حالا حتی اسمشان نیز به گوش شما نخورده باشد.
اما این به معنای محدودیت جنرال موتورز در پول سازی نیست و با وجود از دست دادن برندهای همچون پونتیاک،‌هامر و ساترن را در سال گذشته از دست دادندولی این شرکت با تمرکز بر روی خودروسازان کوچک در حال پرکردن شکاف قیمت گذاری محصولات خود است تاد بدین ترتیب هر خریداری امکان داشتن یک وسیله نقلیه از زیر مجموعه جنرال موتورز را داشته باشد.


دایملر

دایملر یک شرکت مادر با کاربری وسیع در بخش‌های مختلف است که معروف ترین آن مرسدس بنز است که یک خرید بسیار هوشمندانه است و اما سایر برندها عبارتند از Fuso, Western Star و Bharat Benzکه در ساخت خودروهای سنگین و ساخت خودروهای تجاری دارای کاربری هستند.
در ضمن این شرکت بخش‌های مالی بزرگی همچون توماس و سترا را در زیر مجموعه خود دارد و اگر شما یک خودرو با کاربری فوق العاده می‌خواهید ممکن نیست برند AMG را از یاد ببرید.


فولکس واگن

سخت است که باورنکنیم که فولکس واگن یک خودروساز مردمی‌است که به لطف مدیران هوشمند خود در حال شکوفایی شرکت‌های زیر مجموعه خود است .
خود برند فولکس واگن از خودرو فوق اقتصادی XL1 و Phaeton لوکس به تازگی رونمایی کرده است که البته به ساخت تراک در این بینابین نیز اقدام می‌کند.
ولی به مراتب شرکت‌های زیر مجموعه فولکس واگن مشهورتر از خود فولکس واگن هستند که این برندها شامل آئودی، وگاتی، لامبورگینی، بنتلی و پورشه است و در ادامه برند اسپانیایی Seat و اسکودا است و برای تکمیل این گروه بین المللی بسیار مشهور دوکاتی موتورسیکلت ساز و ساخت کامیون سنگین اسکانیا و MAN را بیافزایید تا یکی از کامل ترین شرکت‌های مادر خودروسازی باشد.


فیات کرایسلر

در نهایت ما به گروه خودروسازی فیات کرایلر می‌رسیم که واقعا در سال‌های اخیر شکوفا شده است و در زیر مجموعه خود برندهای معتبری همچون آلفارومئو، لانچیا، Abarth و بخش حرفه ای فیات را می‌بینیم و فراتر از همه این برندها شامل جیپ، دوج، RAM، موپار، فراری ، مازراتی و SRT را نیز بیافزایید.
آنها حتی بخش‌های غیر خودرویی صنایع روبوت و کارخانه‌های ریخته گری با کیفیت بالا و در نهایت بخش موتوری VM است که برای ساخت موتورهای دیزل معروف است.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.