رونمایی از پلاک جدید ملی برای خودروهای سیاسی

رونمایی از پلاک ملی خودروهای سیاسی و سرویس سفارتخانه‌ها صبح امروز با حضور سردار مومنی و سردار مهری و تعدادی از سفرای مقیم تهران برگزار شد.

سردار تقی مهری روز چهارشنبه در حاشیه دومین نشست فصلی پلیس راهور ناجا و رونمایی از پلاک های سیاسی افزود: سفارتخانه ها به ویژه مسئولان دیپلمات، 2 پلاک با رنگ زمینه آبی را دارا خواهند بود که حرف D (دی ) مربوط به سفارتخانه ها و حرف S (اس) مربوط به نشانه خودروهای سرویس سفارتخانه ها و نمایندگان برای خدمات اداری است.

covhbz6uym44y0y5kedپلاک های جدید خودروهای دیپلماتیک سفارتخانه ها و نمایندگی های بین المللی سیاسی که دارای مشخصه های نوینی است 16 اسفند ماه سال گذشته رونمایی شد. سرهنگ احمد رستمی، معاون فنی و مهندسی وقت پلیس راهور نیروی انتظامی در این مراسم گفته بود که حدود 23 هزار دستگاه خودرو سیاسی و سرویس شماره گذاری شده پلاک قدیم موجود است.

سردار مهری در مراسم امروز اظهار کرد: پلاک های جدید برای ساماندهی تمام دستگاه هایی که دارای پلاک هستند طراحی شده است تا پلاک این خودروها به صورت ملی تعریف شوند.
وی خاطرنشان کرد: تمام خودروهایی که در کشور تردد می کنند حتی خودروهای نیروهای مسلح صاحب پلاک ملی می شوند که این اقدام در حال انجام است و در این راستا اولین یگانی که در این زمینه گام برداشته است ،نیروی انتظامی است.

phiv16nv63csdcphyqp
مهری اضافه کرد: فونت این پلاک ها با فونت پلاک ملی همخوانی دارد و با هدف یکسان سازی پلاک های سیاسی، دیپلمات، شخصی و عمومی انجام شده است؛ ضمن اینکه به تدریج به سمت ساماندهی پلاک هایی می رویم تا بتوانیم در رفت و آمدها و تردد آنها به صورت سیستمی به کنترل آنها بپردازیم.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.