مرسدس بنز از EQ Concept در نمایشگاه خودرو پاریس رونمایی کرد

خودروساز آلمانی به صورت رسمی وارد بازار خودروهای تمام الکتریکی شده که اعلام موجودی این شرکت با سری جدید کانسپت Generation EQ Concept برای جدال مستقیم با Tesla Model X است.

این خودرو با دو موتور الکتریکی جداگانه قدرت پیشرانه 400 اسب بخاری و 516 پوند بر فوت نیروی گشتاور است که البته مرسدس وعده داده است که این خودرو با سیستم تمام محور با یک بار شارژ مسافتی در حدود 420 کیلومتر را بپیماید.

به هر حال خبر خوب این است که این مدل مفهومی کانسپت نخستین خودرو از مجموعه خودروهای تمام الکتریکی مرسدس بنز بوده که همگی تحت ساب برند “EQ” عرضه خواهند شد.

شاسی‌بلند Generation EQ با استفاده از پلتفرم ماژولار جدید مرسدس بنز تولید شده که صرفا برای خودروهای الکتریکی توسعه یافته است. در این پلتفرم پیشرفته امکان تغییر فاصله‌ی طولی و عرضی چرخ‌ها و فضای باتری‌ در دسترس است تا امکان تولید انواع مختلفی از خودروها اعم از گوپه، سدان و شاسی‌بلند فراهم باشد.

مرسدس بنز در تولید Generation EQ از مواد پیشرفته‌‌ی متعددی از جمله فولاد‌های سبک، آلومینیوم و فیبر کربن بهره گرفته است.

در طراحی بدنه‌ی Generation EQ، شاهد المان‌های جدیدی هستیم. مرسدس بنز بدین‌وسیله در نظر دارد خودروهای الکتریکی را در ظاهر با سایر محصولات خود متمایز کند. بنز از چهره‌ی Generation EQ با نام چهره‌ی الکترو (Electro Look) یاد می‌کند. چهره‌ی آینده‌نگرانه یکی از مولفه‌های طراحی این شاسی‌بلند الکتریکی است. صفحه‌ی جلو پنجره‌ی مشکی رنگ که با چراغ‌های ال‌ای‌دی تزئین شده است، یکی از اولین بخش‌های Generation EQ است که نگاه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

داخل کابین Generation EQ شاهد آرایش چهار صندلی مجزا هستیم که هر کدام استراحتگاه آرنج مخصوص به خود را دارد. اسپیکر‌ها نیز در داخل محل تکیه‌گاه سر تعبیه شده‌اند تا تجربه‌ی منحصر به فردی از موسیقی را به ارمغان بیاورند. سرنشینان بخش عقب نیز می‌توانند از نمایشگر تعبیه شده در پشت صندلی‌های جلو نیز بهره ببرند.

مرسدس بنز در Generation EQ برای ناوبری، از نقشه‌های سه‌بعدی HERE بهره برده است که جزئیات بالایی را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد. کلید‌های کنترل لمسی نیز روی فرمان و کنسول وسط قرار گرفته‌اند و امکان اعمال تغییرات در تنظیمات مختلفی اعم از سیستم چندرسانه‌ای و اطلاعاتی و سیستم تهویه‌ی مطبوع را فراهم می‌کنند.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.