نمایشگاه خودرو پاریس در قرق برقی‌ها !!

پایگاه اطلاع رسانی خودروبرتر:نمایشگاه دوسالانه خودروی پاریس که به‌عنوان ویترینی برای خودنمایی خودروهای دیزلی خودروسازان فرانسوی شناخته می‌شود درشرایطی روز شنبه به روی عموم گشایش می‌یابد که امسال مدل‌های برقی در مرکز توجه قرار خواهند گرفت. این نمایشگاه یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویدادهای صنعت خودرو بشمار می‌رود. در سال 2014 نمایشگاه پاریس محبوب‌ترین نمایشگاه سال نام گرفت و 25/ 1 میلیون نفر از این نمایشگاه بازدید کردند. به گزارش آتوموتیو نیوز، برخی از این خودروهای برقی به‌دلیل نگرانی خودروسازان آلمانی از سلطه تسلا بر بازار خودروهای برقی لوکس متولد شده‌اند. همچنین نمایشگاه امسال پاریس با سالگرد رسوایی تقلب فولکس‌واگن در میزان انتشار گازهای آلاینده موتورهای دیزلی همزمان شده است. این رسوایی موجی از تولید خودروهای برقی توسط فولکس‌واگن و دایملر را به راه انداخت. در نمایشگاه امسال، فولکس‌واگن از اولین خودروی تمام برقی خود رونمایی خواهد کرد. این خودرو روی پلت‌فرم جدیدی ساخته شده است و باتری آن زیر کف خودرو قرار دارد. این خودروی کانسپت هم اندازه گلف‌هاچ‌بک است، اما فضای داخلی آن شبیه به پاسات است. به گفته مقامات فولکس‌واگن برد مسافتی این خودرو در هر بار شارژ 250 تا 300 مایل است. قرار است این خودرو در سال 2018 یا 2019 به بازار عرضه شود.

برند پورشه فولکس‌واگن نیز از نسل دوم پانامرا رونمایی می‌کند. این خودرو نسخه نسل دوم هیبریدی-برقی پانامراست. مقامات پورشه اعلام کرده‌اند این خودرو قدرتمندتر از مدل فعلی پانامرا هیبریدی-برقی است و برد مسافتی برقی آن بیشتر است. شرکت دایملر از ایجاد یک برند جداگانه برقی شبیه به برند آی از بی‌ام‌و صرف‌نظر کرده است، اما دایملر در نمایشگاه پاریس از یک خودروی کانسپت رونمایی می‌کند که نشان‌دهنده علاقه این خودروساز به ساخت طیف جدیدی از خودروهای برقی است. مرسدس بنز جزئیات کمی را درباره خودروی کانسپت تمام برقی خود فاش کرده است، اما انتظار می‌رود این خودرو یک کراس‌اوور بر پایه مدل جی‌ال‌سی با برد مسافتی 320 مایل در هر بار شارژ باشد. مرسدس بنز 6 مدل جدید خودروی برقی طراحی کرده است که قرار است طی سال‌های 2018 تا 2014 به بازار عرضه شود.

بی‌ام‌و که از عملکرد فروش خودروی آی3 به‌عنوان رقیب تسلا ناامید شده است، در نمایشگاه پاریس از خودروی برقی-هیبریدی آی8 اسپایدر رونمایی خواهد کرد. بی‌ام‌و همچنین آی8 احیا شده خود را در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهد داد. این دو مدل دارای باتری‌هایی با برد مسافتی بیشتر و همچنین قدرت موتور بیشتر هستند. علاوه بر خودروسازان آلمانی، دیگر خودروسازان نیز نمایشگاه پاریس را جای مناسبی برای به نمایش گذاشتن خودروهای برقی خود می‌دانند. میتسوبیشی، خودروساز ژاپنی، از کانسپت جی‌تی‌پی‌اچ‌ئی‌وی(GT-PHEV) خود رونمایی خواهد کرد. این خودرو یک موتور دیزلی و سه موتور برقی دارد که یکی از این موتورها در قسمت جلو و دو تای دیگر در قسمت عقب خودرو قرار دارند. میتسوبیشی می‌گوید این خودرو تحت موتورهای برقی می‌تواند مسافت 75 مایل را طی کند.

در نمایشگاه امسال پاریس، فراری مدل لافراری آپرتا را به نمایش می‌گذارد. این خودرو، نسخه بدون سقف لافراری هیبریدی است که تولید آن محدود و قیمت آن 1/ 1 میلیون دلار است. فراری همچنین از خودروی جی‌تی‌سی4 لوسو که بهره‌وری سوخت بالایی دارد رونمایی می‌کند. تولید این خودرو بخشی از استراتژی این خودروساز ایتالیایی برای رعایت استانداردهای دولت درمورد بهره‌وری سوخت به‌شمار می‌رود. جنرال موتورز در نمایشگاه پاریس از نسخه اروپایی شورلت بولت یعنی اوپل آمپرا-ئی رونمایی می‌کند. این خودرو تفاوت چندانی با بولت ندارد و فقط طراحی آن با قوانین اتحادیه اروپا سازگار شده است. سیتروئن، خودروساز فرانسوی، نیز از خودروی کانسپت هیبریدی-برقی خود با نام سی اکسپرینس رونمایی می‌کند. این خودروساز همچنین کانسپت سی3 دبلیوآر‌سی را به نمایش می‌گذارد. این خودرو یک خودروی مسابقه است. سیتروئن همچنین مدل جدید سوپرمینی سی‌3 خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

پژو، دیگر خودروساز فرانسوی، نیز با مدل‌های 3008 و 5008 در نمایشگاه امسال پاریس شرکت می‌کند. مدل 3008 با مدل‌های نیسان قشقایی و کیا اسپورتیج رقابت می‌کند. این خودروی برقی-هیبریدی در سال 2019 روانه بازار می‌شود. لکسوس، برند لوکس تویوتا بازهم با شاسی‌بلندی جدید به نمایشگاه پاریس می‌آید. این خودروساز در پاریس از شاسی‌بلند کانسپت یوایکس رونمایی می‌کند. مرکز طراحی لکسوس در اروپا این شاسی‌بلند چهار درب را طراحی کرده است. این خودرو بجای آینه‌های کناری مجهز به دوربین است.

به نقل از دنیای اقتصاد، لندرور با خودروی دیسکاوری جدید خود در نمایشگاه پاریس شرکت می‌کند. این خودرو داری موتور دیزلی 2 لیتری است و ازجمله خودروهای دارای بهره‌وری سوخت بالا محسوب می‌شود. بدنه این شاسی‌بلند هفت نفره همچون رنجرور و رنجرور اسپورت آلومینیومی است. البته نمایشگاه امسال غایبان بزرگی نیز دارد. چند هفته مانده به آغاز به کار نمایشگاه خودروی پاریس، خودروسازانی همچون فورد، مزدا، ولوو، لامبورگینی، بنتلی، آستون مارتین و رولز رویس اعلام کردند در این نمایشگاه شرکت نمی‌کنند. برند بنتلی طی بیانیه‌ای اعلام کرد در نمایشگاه خودروی پاریس ، شرکت نخواهد کرد و درعوض بر رویدادهای کوچک‌تر در بازارهایی که مستقیما با مشتریان در ارتباط هستند، تمرکز خواهد کرد. برند لامبورگینی نیز اعلام کرده است درمورد استراتژی شرکت در نمایشگاه‌های خودرو تجدید نظر کرده است. لامبورگینی هزینه بالای شرکت در نمایشگاه‌ها را علت این مساله عنوان کرد. شرکت در نمایشگاه‌های خودرو به‌ویژه برای برندهای لوکس که تلاش می‌کنند با یکدیگر رقابت کنند، میلیون‌ها یورو هزینه دارد. نمایشگاه خودروی پاریس از تاریخ اول تا شانزدهم اکتبر(10 تا 25 مهر) آماده میزبانی از فعالان و علاقه‌مندان به صنعت خودرو است.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.