شکایت یک مرد چینی از شرکت تسلا موتورز در پی مرگ فرزند

یک مرد چینی به‌دلیل کشته شدن پسرش هنگام رانندگی با سیستم اتوپایلوت تسلا از این خودروساز آمریکایی یعنی تسلا موتورز شکایت کرد.

به گزارش رویترز، این روزها سیستم اتوپایلوت تسلا که در ماه اکتبر عرضه شد، به شدت مورد موشکافی قرار گرفته است. شرکت تسلا اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد این سیستم را به‌روزرسانی کرده و محدودیت‌های جدیدی را برای رانندگی بدون کاربرد دست اعمال کرده است که به جلوگیری از تصادفات مرگبار کمک می‌کند.

شکایت از تسلا در چین اولین شکایت از نقش سیستم اتوپایلوت در یک تصادف است. این در شرایطی است که در دیگر نقاط نیز استفاده از این سیستم تلفات جانی به همراه داشته است. گائو یانینگ، پسر 23 ساله چینی، در اثر برخورد با یک خودروی جاده پاک‌کن کشته شد. خانواده این فرد معتقدند خودروی سدان «مدل اس» تسلا در هنگام تصادف درحالت اتوپایلوت بوده است. شرکت تسلا در بیانیه‌ای اعلام کرده است در مورد این تصادف تحقیق می‌کند..

ایلان ماسک مدیرعامل این کمپانی خودروساز نیز در ماه آوریل پیرامون همین مساله اعلام نمود که سیستم اتوپایلوت می تواند تا 50 درصد از بروز سوانح رانندگی جلوگیری کند.

اما سیستم اتوپایلوت تسلا نیز درست مانند هر فناوری مشابه دیگر، با کاستی هایی روبروست و نمی توان آن را کامل خواند؛ برای نمونه لازم است که راننده تمام مدت حواسش را به آن معطوف نماید و نمی توان این سیستم را به حال خود رها کرد.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.