هوندا پتنت جعبه دنده 11 سرعته با 3 کلاج را به ثبت رسانید

پایگاه اطلاع رسانی خودروبرتر:زمانی که تعداد دنده‌های جعبه‌دنده به ۱۰ رسید، همه فکر می‌کردند این تعداد حداکثر دنده‌ای است که یک اتومبیل می‌تواند داشته باشد. با این حال ظاهراً شرکت هوندا اخیراً یک جعبه‌دنده ۱۱ دنده‌ای به ثبت رسانده است. نکته جالب دیگر این اختراع این است که این جعبه‌دنده با ۳ کلاج طراحی شده است.

طبق گزارش وب سایت Auto Guide، شرکت ژاپنی هوندا، اختراع خود را در تاریخ ۲۷ ماه مه ۲۰۱۶ به نام ازومی ماسائو، در دفتر ثبت اختراعات ژاپن به ثبت رسانده است. در حال حاضر نمی‌توان به این جعبه‌دنده دسترسی داشت؛ اما در متن منتشر شده، نحوه کاربرد ۳ کلاج برای جلوگیری از کاهش گشتاور که در جعبه‌دنده‌های ۲ کلاجه‌ فعلی وجود دارد، توضیح داده شده است.

طی روزهای آینده جزییات بیشتری از این اختراع، منتشر خواهد شد. با این حال در حال حاضر تنها می‌توان تصور کرد که چه نوع اتومبیل‌هایی از این نوع جعبه‌دنده‌ها بهره خواهند گرفت. با توجه به پشتکار شرکت هوندا در زمینه کارایی بالاتر، احتمالاً به زودی تمام خطوط تولید خود را به جعبه‌دنده ۱۱ دنده‌ای ۳ کلاجی اتوماتیک، مجهز می‌کند.

هوندا اولین خودروسازی نیست که جعبه‌دنده ۱۱ دنده‌ای ثبت کرده است؛ سه سال پیش شرکت فورد نیز اختراع مشابهی را به ثبت رساند.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.