گشت و گذار در تاریخ لامبورگینی

پایگاه اطلاع رسانی خودروبرتر: خودروساز ایتالیایی که به ساخت خودروهای عجیب و غریب شهره خاص و عام است با محصولات منحصر به فرد و البته گران قیمتش به یک آرزوی دست نیافتنی برای اکثر مردم تبدیل شده است و البته در همین تاریخ جالب لامبورگینی محصولات رویایی به بازار عرضه شده است و البته برخی نیز هیچ وقت به بازار عرضه نشده اند.
از همین روی گشتی در موزه این شرکت می اندازیم تا منحصر به فرد ترین لامبو های خشمگین رو ببینیم.
Lamborghini-350-GT
Lamborghini 350 GT
شجره‌نامه لامبورگینی از اتومبیل ۳۵۰ جی‌تی (350 GT) شروع می‌شود. این اتومبیل که از اتومبیل کانسپت ۳۵۰ جی‌تی‌وی (350 GTV) در سال ۱۹۶۳ الهام گرفته، از یک موتور V12 که در قسمت جلو نصب شده، بهره می‌برد و بدنه آن از آلیاژ آلومینیومی ساخته شده است. داخل کابین این اتومبیل برای ۴ سرنشین ظرفیت دارد.

Lamborghini-Miura
Lamborghini Miura
میورا (Miura) به شکل واضحی در موزه لامبورگینی به نمایش گذاشته شده است، زیرا یکی از نمادین‌ترین اتومبیل‌های این شرکت است و امسال ۵۰‌مین تولد خود را پشت سر می‌گذارد.
این اتومبیل در سال ۱۹۶۶ ساخته شده و اولین اتومبیل جهان است که موتور V12 آن از عرض در اتومبیل جای گرفته است.

 Lamborghini-Countach
Lamborghini Countach pr
اتومبیل کونتاچ (Countach) دو بار در این مطلب آورده شده؛ زیرا به مرور زمان و طی سال‌های طولانی تولید به شدت تغییر کرده است. این کونتاچ سبز رنگ، نسخه پیش‌تولید است و چند ویژگی عجیب دارد، از جمله شکاف سقف که شبیه پریسکوپ است.

 Lamborghini-LM002
Lamborghini LM002
اتومبیل ال‌ام ۰۰۲ (LM002) جد شاسی‌بلند‌های فوق‌سریعی است که امروزه استفاده می‌شود. این اتومبیل در ابتدا برای استفاده توسط نیروهای ارتش طراحی شد؛ اما نتوانست مفید واقع شود و فروش موفقی نداشت.


 Lamborghini-Countach1
Lamborghini Countach
این کونتاچ بعدها برای بزرگداشت ۲۵‌مین سالگرد تأسیس شرکت لامبورگینی در سال ۱۹۸۸ ساخته شد. اگر این کونتاچ را با نسخه سبز رنگ مقایسه کنید، ظاهر عضلانی‌تری دارد؛ زیرا از یک بدنه کامل بهره می‌برد که یک سپر جلوی عمقی‌تر، گلگیرهای بیرون زده و یک سپر عقب خاص دارد.
این اتومبیل به مرور زمان، آئرودینامیک‌تر شد و داخل کابین آن بهبود یافت. همچنین موتور ۴.۰ لیتری آن به ۵.۰ لیتری ارتقاء پیدا کرد. آخرین مدل کونتاچ در سال ۱۹۹۰ ساخته شد و مدتی بعد به جای آن، دیابلو ارائه شد.

Lamborghini-P140
Lamborghini P140
پروژه پی ۱۴۰ (P140) در اواخر دهه ۱۹۸۰ آغاز شد. این اتومبیل به منظور جایگزینی جالپا (Jalpa) ساخته شد. این اتومبیل ظاهر چشمگیری داشت که تقریباً هیچ شباهتی به مدل‌های قبلی‌اش نداشت و از یک موتور تزریق سوخت طبیعی V10 جدید بهره می‌برد که درست پشت بخش سرنشینان قرار گرفته بود.

 Lamborghini-Diablo
Lamborghini Diablo
دیابلو (Diablo) یک اتومبیل فوق‌سریع ایتالیایی است که طرفداران زیادی داشت. این اتومبیل در سال ۱۹۹۰ برای جایگزینی کونتاچ عرضه شد. این اتومبیل طی دهه ۱۹۹۰ اتومبیل پرچم‌دار لامبورگینی محسوب می‌شد. موتور V12 این اتومبیل در اولین وضعیت خود، ۵۰۰ اسب بخار توان تولید می‌کرد و در عرض ۴.۵ ثانیه از سرعت صفر به سرعت ۶۰ مایل در ساعت می‌رسید.

 Lamborghini-Miura-concept
Lamborghini Miura Concept
اتومبیل کانسپت میورا نشان داد که اگر شرکت لامبورگینی سبک جدید و قدیمی را با یکدیگر ترکیب می‌کرد، نتیجه چه می‌شد. این کوپه در سال ۲۰۰۶ و به مناسبت ۴۰‌مین سالروز تولید میورا رونمایی شد. استقبال خوبی از این اتومبیل شد؛ اما شرکت لامبورگینی اعلام کرد این اتومبیل صرفاً به عنوان یک پروژه تحقیقاتی ساخته شده و به تولید انبوه نخواهد رسید.

 Lamborghini-Estoque
Lamborghini Estoque
اتومبیل کانسپت استوک (Estoque) برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ در نمایشگاه اتومبیل پاریس رونمایی شد. استوک اولین اتومبیل چهار در شرکت لامبورگینی نبود و اولین اتومبیل چهار در لامبورگینی به اتومبیل ال‌ام ۰۰۲ است. با این حال استوک اولین سدان لامبورگینی محسوب می‌شد.

 lamborghini Egoista
لامبورگینی اگوایستا
هیچ اتومبیلی نمی‌تواند سبک سرکش لامبورگینی را بهتر از اتومبیل کانسپت اگوایستا (Egoista) به نمایش بگذارد. این اتومبیل برای بزرگداشت ۵۰‌مین سالروز تأسیس شرکت لامبورگینی در سال ۲۰۱۳ ساخته شد. ظاهر اگوایستا شبیه یک جت جنگنده بود که روی چهار چرخ قرار گرفته است. البته سرعت اگوایستا به اندازه یک جت زیاد بود؛ زیرا از یک موتور ۵.۰ لیتری V10 بهره می‌برد که ۶۰۰ اسب بخار توان داشت.
بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.