شاسی بلند هندی- ژاپنی در سبد محصولات ایران خودرو

پایگاه اطلاع رسانی خودروبرتر: گروه صنعتی ایرانخودرو برای گسترش سبد محصولاتش به سراغ سوزوکی بالنو برای تولید و مونتاژ رفت تا این خودروی دو رگه هندی/ ژاپنی، طعم حضور در بازار ایران را هم چشیده باشد.
کمپانی خودروسازی سوزوکی را می‌توان یکی از چندین شرکت فعال خارجی در داخل کشور و شریکی اصلی گروه صنعتی ایرانخودرو دانست که پیش از این شاهد حضور محصولات مختلف آن در بازار کشور اعم از سوزوکی گرند ویتارا و سوزوکی کیزاشی بودیم، ولی درست پس از قرار گرفتن صنعت خودروسازی ایران در لیست تحریم‌ها، کمپانی خودروسازی سوزوکی به همراه دیگر همتایان خود به بازار ایران پشت کردند و صنعت خودروسازی روبه رشد کشور را با چالشی جدی مواجعه کردند. اما حال این خودروساز با رفع تحریم‌های مربوطه بار دیگر به جاده مخصوص آمده تا با شرکای ایرانی خود به تولید خودرو بپردازد.

جدیدترین خودروی سوزوکی که قرار است توسط ایرانخودرو در داخل کشور تولید شود، در اصل ساخته دست ماروتی سوزوکی هند است که در سبک بدن همانند سوزوکی سوئیفت در سگمنت ساب کامپکت ها قرار می‌گیرد. شایعاتی هم از حضور این خودرو به جای سوئیفت در سایت تولیدی ایرانخودرو به گوش می‌رسید، ولی با رد این خبر اعلام شده که سوزوکی بالنو با قیمتی بیشتر در کنار سوزوکی سوئیفت تولید و عرضه خواهد شد.

65197_Suzuki-Baleno-2016-80
گزینه‌های موتوری متنوعی هم برای این ساب کامپکت در نظر گرفته شده که به دو گروه مختلف داخلی و خارجی تقسیم می‌شود. به طور واضح‌تر، ماروتی سوزوکی برای بازار داخلی هند از دو پیشرانه 1.2 لیتری چهار سیلندر بنزینی و 1.3 لیتری چهار سیلندر دیزلی استفاده می‌کند که عملا تحت هیچ شرایطی برخوردی با آن‌ها نخواهیم داشت، اما برای بازار بین المللی و یا مونتاژ در کشورهای دیگر، سه مدل پیشرانه مختلف بنزینی در نظر گرفته شده که به ترتیب شامل یک موتور سه سیلندر 1 لیتری توربوشارژر با تزریق مستقیم سوخت، پیشرانه‌ای چهار سیلندر 1.2 لیتری DualJet در قالب سیستم محرک هیبریدی و در نهایت هم یک موتور 1.2 لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر می‌شود.
از گزینه‌های بالا برای انتخاب ایرانخودرو هم می‌توان پیشرانه 3 سیلندر یک لیتری را به خاطر داشتن توربوشارژر از لیست خط زد و همچنین پیشرانه 1.2لیتری دوال جت را هم به خاطر کاربرد آن در سیستم محرک هیبریدی کنار گذاشت که در این صورت تنها یک گزینه، آن هم موتور 1.2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی برای انتخاب ایرانخودرو باقی می‌ماند، مگر اینکه ایرانخودرو با توجه به تحرکات و برنامه‌های اخیرش (سمند سورن توربوشارژر) به داشتن پیشرانه 3 سیلندر توربوشارژر هم تمایل بورزد.

11520_Suzuki-Baleno-2016-80

جعبه دنده 5 سرعته دستی، 6 سرعته اتوماتیک و یک گیربکس انتقال متداول CVT هم گزینه‌های ماروتی سوزوکی برای تبدیل و انتقال قدرت پیشرانه‌های بالا هستند که از این بین تنها جعبه دنده 5 سرعته دستی بر روی موتور 1.2 لیتری تنفس طبیعی نصب می‌شود.
وزن کلی خودرو هم 935 کیلوگرم بدست آمده و برای شاسی و بدنه آن هم ابعادی 2.9 متری برای طول، عرض 1.9 متری و فضای بار 320 لیتری تعریف شده است که با خواباندن صندلی‌های عقب می‌توان این حجم را حتی به 755 لیتر هم افزایش داد.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.