آستون مارتین از Vantage GT12 Roadster با تیراژ تنها 1 عدد رونمایی می کند!

ونتیج GT12 رودستر در جدیدترین دوره از جشنواره سالانه سرعت GoodWood توسط شرکت خودروسازی استون مارتین رونمایی شد، خودرویی که برگرفته از یک نوع مدل خاص و محدود است و تنها به تعداد محدود همین 1 دستگاهی تولید خواهد شد.
بخواهیم واضح‌تر در مورد محدودیت‌های این مدل صحبت کنیم، باید گفت که کمپانی خودروسازی استون مارتین سال‌های گذشته نسخه‌ای ویژه از استون مارتین ونتیج کوپه را با نام جدید GT12 معرفی کرد که تنها به تعداد محدود 100 دستگاهی تولید و با قیمتی 340 هزار و 500 دلاری هم عرضه شد. حال از این 100 خودروی تولید شده، یکی از آن‌ها از سوی استون مارتین انتخاب شده است تا شانس تبدیل شدن به یک خودروی رودستر را بدست آورد، ولی همانطور که در ابتدا گفتیم، این مدل تنها به تعداد محدود 1 دستگاهی تولید خواهد شد.
برای شناسنامه‌دار کردن این خودرو، استون مارتین علاوه بر نام “ونتیج GT12 رودستر”، یک حرف Q را هم به انتهای نام این خودرو اضافه کرده تا تشخیص و تفکیک آن با مدل استاندارد کوپه راحت‌تر باشد.

آستون مارتین

تفاوت‌های دو مدل کوپه و رودستر تنها در همین تغییر نام یا سقف متحرک خلاصه نمی‌شود، بلکه استون مارتین برای جبران سقف ثابت و کف سازی قوی‌تر که باعث افزایش وزن خودرو شده است، به طور گسترده‌تر از قطعات فیبرکربنی استفاده کرده تا حدودی از این وزن افزایش یافته کم کند. علاوه بر این، در راستای کم کردن وزن خودرو از سیستم اگزوزی تیتانیومی هم استفاده کرده که وزنی کمتر از سیستم اگزوز مدل کوپه دارد.
نیروی محرکه این خودرو هم از سوی پیشرانه‌ای تنفس طبیعی 6 لیتری V12 تامین می‌شود که قدرتی 591 اسب بخاری و گشتاوری 625 نیوتن متری دارد، ولی از عملکرد آن در شتاب‌گیری و رسیدن به سقف سرعت صحبتی نشده است، با این وجود می‌توان با در نظر گرفتن شتاب 3.7 ثانیه‌ای و سرعت 297 کیلومتر بر ساعتی بر روی مدل استاندارد، عملکردی کندتر را برای مدل رودستر متصور شد.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.