پوما مدل کانسپت جینا لایت را بر روی کفش آورد!

پایگاه اطلاع رسانی خودروبرتر: پوما با تفسیر خودروی مفهومی بی.ام.و جینالایت (Gina Light)، کفشی خارق العاده با استفاده از پارچه‌های کششی نقره‌ای رنگ تولید کرد.
در سال 2008 میلادی، برای اولین بار طراحان بی.ام.و با احیای ایده خودروهای ساخته شده در پوشش پارچه، خودروی مفهومی جینالایت را طراحی کردند. برای پوشش بدنه این خودرو همانطور که گفتیم از پارچه استفاده شده که طبق گفته‌های طراحان بی.ام.و، با تکنولوژی نانو ساخته و پرداخته شده است. این طرح تاکنون در دنیای واقعی به نتیجه‌ای نرسیده است، ولی پوما با همکاری بخش طراحی کمپانی خودروسازی آلمانی بی.ام.و، موفق به ساخت یک کفش خارق العاده با نام X-Cat Disc و جنسی برگرفته از بدنه جینالایت شده است تا حداقل طرح این خودرو در سایزی کوچک‌تری به واقعیت تبدیل شده باشد.

محصول جدید پوما که با الهام از جنس بدنه ب ام و جینا ساخته شده است
محصول جدید پوما که با الهام از جنس بدنه ب ام و جینا ساخته شده است

علاوه بر الهام گیری از جینالایت، رفتارهای پارچه در این کفش هم دقیقا شبیه به پارچه‌های پوششی بی.ام.و جینالایت است، ولی با کمی توسعه و تحقیقات بیشتر در ساخت این نوع پارچه، دوام بالاتری پیدا کرده است. بر روی لایه‌های خارجی پارچه هم با استفاده از دستگاه‌‌های برش لیزری، سوراخ‌های ریزی ایجاد شده که به سبک‌تر شدن و همچنین تهویه مطلوب‌تر پاها کمک می‌کند.
در آخر هم پوما اعلام کرد که از تاریخ 1 ژوئیه سال جاری، یعنی تقریبا در همین یکی دو روز آینده کفش X-Cat Disc را در فروشگاه های سراسر جهان عرضه خواهد کرد، ولی فعلا صحبتی از قیمت آن نکرده است.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.