رونمایی از مدل مفهومی نخستین کامیون تمام الکتریکی

پایگاه اطلاع رسانی خودروبرتر: شرکت نیکولا موتورز که نسبت به شرکت تسلا شهرت کمتری دارد و در ماه مه آغاز به کار کرده است، ادعا می‌کند بیش از ۷۰۰۰ درخواست پیش‌خرید به ارزش ۲.۳ میلیارد دلار برای کامیون الکتریکی خود با نام نیکولا وان دریافت کرده است. با این حال، شرکت نیکولا هنوز این کامیون کانسپت را به نمایش نگذاشته و اولین نمونه آزمایشی این کامیون قرار است دسامبر سال ۲۰۱۶ به نمایش گذاشته شود.

nikola_one
تاکنون تنها چیزی که این شرکت به نمایش گذاشته، رندرهای گرافیکی و فهرستی از قابلیت‌های دو وسیله نقلیه ساخت نیکولا است. نیکولا وان یک کامیون دراز است که توجه بیشتری به خود جلب کرده است. یک وسیله نقلیه دیگر به نام نیکولا زیرو نیز معرفی شده که در وب‌سایت شرکت نیکولا وجود دارد و در ماه مه به آن اشاره شده بود. با این حال، تاکنون اطلاعاتی در مورد بیعانه‌هایی که برای این وسایل نقلیه پرداخت شده، وجود ندارد.

محدوده مسافت کامیون نیکولا وان ۱۲۰۰ مایل است که ابتدا از طریق مجموعه باتری لیتیوم-یونی ۳۲۰ کیلوواتی و بعد از طریق سوخت‌رسانی به یک توربین که باتری را از طریق یک مخزن ۱۵۰ گالنی گاز طبیعی شارژ می‌کند، راه می‌رود. مخزن گاز طبیعی این کامیون به عنوان یک افزاینده محدوده مسافت به کار گرفته شده است. مهم‌ترین عامل موفقیت نیکولا وان، ایجاد شبکه‌ای سراسری از ایستگاه‌های سوخت گاز طبیعی است.
مؤسس و مدیرعامل شرکت نیکولا در این رابطه می‌گوید: «فناوری ما ۱۰ الی ۱۵ سال جلوتر از شرکت‌های دیگر در زمینه مصرف بهینه سوخت، مسافت طی شده با یک گالن سوخت و مواد آلاینده است. ما تنها شرکت تولیدکننده‌ای هستیم که کامیونی با آلایندگی صفر داریم و این کامیون نسبت به کامیون‌های دیزلی که با ۸۰ هزار پوند بار حرکت می کنند، بهتر است. دریافت بیش از ۷۰۰۰ درخواست پیش‌خرید به ارزش بیش از ۲.۳ میلیارد دلار در حالی که ۵ ماه تا زمان رونمایی باقی مانده، رویدادی بی‌نظیر است».

nikola_one_2-6dbaf4bb3afe43
مبلغ بیعانه برای رزرو این کامیون ۱۵۰۰ دلار است. این بدین معنی است که این شرکت در حال حاضر ۱۰.۵ میلیون دلار بیعانه دریافت کرده که طبق گفته این شرکت، قابل استرداد است.
شرکت نیکولا موتورز با تسلا موتورز ارتباطی ندارد؛ اما هر دو شرکت وسایل نقلیه الکتریکی شگفت‌انگیز و پیشرفته‌ای معرفی کرده‌اند و نام هر دو شرکت از روی نام مخترع و مهندس الکترونیکی به نام نیکولا تسلا انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.