گودزیلای ژاپنی مدرن‌تر می‌شود: معرفی Nissan GTR Nismo 2017

پایگاه اطلاع رسانی خودروبرتر: نیسان برای ادامه روند کار خود، نیسان GT-R نیسمو را بروزرسانی کرد. پس از ساخت نسخه‌ای جدید از نیسان GT-R برای سال 2017 میلادی، شرکت خودروسازی نیسان یک سری بروزرسانی‌ها را برای نسخه پرچمدار خود یعنی نیسان GT-R نیسمو هم ارائه کرده و پیش از آغاز مسابقات استقامت 24 ساعته نوربرگرینگ از آن رونمایی کرده است. خودرویی که نه تنها تغییراتی در بدن و چهره خود احساس کرده است، بلکه به واسطه این تغییرات توانسته کارایی آیرودینامیکی خود را بهبود بخشد.
در خصوص بروزرسانی‌های ظاهری، با اولین نگاه می‌توان تغییرات صورت گرفته بر روی این خودرو را متوجه شد، ولی به طور دقیق‌تر می‌توان گفت که لایه‌ای از فیبرکربن به صورت تیغه مانند در زیر سپر جلو طراحی شده تا نیروی Down Force یا به اصطلاح نیروی چسبندگی را افزایش دهد. به موازات بامپرهای فیبرکربنی در زیر سپر جلو، شاهد رکاب‌های فیبرکربنی در زیر درب‌ها هستیم و پس از آن، شاهد سرایت مواد فیبرکربنی به قسمت پایین سپر عقب و در اسپویلر نصب شده بر روی درب صندوق عقب هستیم.

Nissan-GT-R_Nismo-2017-1024

در داخل کابین هم تقریبا همان طراحی نیسان GT-R اصلی قابل مشاهده است، ولی در این نسخه بر روی غربیلک فرمان، قسمت بالایی داشبورد و … از روکش‌های چرمی آلکانترا استفاده شده و همچنین بر روی صندلی‌های خودرو هم از روکش‌های چرمی “ریکارو” با جیرهای مصنوعی قرمز رنگ استفاده شده تا خصلت سوپر اسپرتی این گودزیلای ژاپنی را دوچندان کنند. تغییرات مهم فیزیکی خودرو هم مربوط به کاهش سوئیچ‌های عملکردی از 27 عدد به 11 عدد می‌شود که تاکید بر سادگی و راحتی در آن شده است. در بالای کنسول مرکزی هم صفحه نمایشگری 8 اینچی لمسی با آیکون‌های بزرگ‌تر قرار گرفته تا کاربردی راحت‌تر داشته باشد.

قلب این گودزیلای ژاپنی هم متشکل از یک موتور توربوشارژر 3.8 لیتری شش سیلندر است که در دور 6800 می‌تواند قدرتی 600 اسب بخاری و گشتاوری 652 نیوتن متری تولید کند. برای انتقال این نیرو هم از جعبه دنده‌ای شش سرعته دوکلاچه مجهز به پدال‌های تعویض دنده دستی پشت فرمان استفاده شده که نیروی تولیدی موتور را به هرچهار چرخ اتومبیل ارسال می‌کند.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.