لندرور نخستین موبایل هوشمند خود را در 2017 روانه بازار می کند!

پایگاه اطلاع رسانی خودروبرتر:احتمالاً زمانی که به نام لندروور فکر می‌کنید، یک اتومبیل خشن دفندر یا یک شاسی بلند عادی مانند رنج روور را تصور می‌کنید. مطمئناً هیچ‌گاه به هنگام شنیدن نام لندروور گوشی هوشمند به فکرتان نمی‌رسد؛ اما به زودی این روند تغییر خواهد کرد؛ زیرا شرکت لندروور معتقد است به یک سری دستگاه همراه و لوازم جانبی نیاز دارد تا بتواند پول بیشتری از طرفداران این برند به دست آورد.

معامله‌ای میان لندروور و یک شرکت تولیدکننده لوازم الکترونیکی واقع در آمریکا به نام بولت گروپ انجام شده است. شرکت بولت قبلاً نیز در زمینه ساخت گوشی‌های هوشمند با گواهینامه شرکت‌های دیگر فعالیت داشته است. این شرکت مسئول تولید گوشی‌هایی است که با برند کت، کوداک و جی‌سی‌بی عرضه شدند. همچنین سخت‌افزاری صوتی برای طراح مد معروف، تد بیکر، طراحی و ساخته است.

این نخستین باری نیست که شرکت لندروور وارد حوزه تولید گوشی هوشمند شده است. این شرکت در گذشته با شرکتی به نام سونیم همکاری داشت که در زمینه ساخت گوشی‌های هوشمند مستحکم مورداستفاده در فضاهای صنعتی، نظامی و غیره فعال است. گوشی‌های ساخت این شرکت ظاهر زیبایی ندارند؛ اما بسیار مقاوم هستند.

اگرچه هیچ یک از دو شرکت لندروور و بولت گروپ اطلاعاتی در مورد این همکاری منتشر نکرده‌اند؛ اما اولین محصولات این دو شرکت در حوزه گوشی‌های هوشمند، اوایل سال ۲۰۱۷ وارد بازار خواهد شد. در نتیجه مدت زیادی باید منتظر بمانیم تا خبری در این مورد رسماً منتشر شود. با این حال، ظاهراً این گوشی‌ها مختص افرادی است که چالش‌های جدید را قبول می‌کنند و چیزی بیشتر و فراتر از یک گوشی عادی و معمولی می‌خواهند. با توجه به این جمله، اتومبیل‌های لندروور و سابقه شرکت بولت با گوشی‌های کت و جی‌سی‌بی، احتمالاً گوشی‌هایی مستحکم و بسیار مقاوم تولید خواهد شد.

اگرچه به سختی می‌توان در مورد چنین گوشی‌هایی هیجان‌زده شد؛ اما این موضوع ممکن است بیشتر به نفع برنامه‌های لندروور باشد تا تأمین سرمایه. سال گذشته شرکت لندروور اتومبیل رنج روور اسپرت را معرفی کرد که از طریق اپلیکیشن کنترل می‌شد. این اتومبیل را می‌توان از طریق یک اپلیکیشن گوشی، در سرعت‌های پایین از بیرون اتومبیل کنترل کرد. ماه گذشته لندروور نوعی فناوری جدید به نام این‌موشن معرفی کرد که در زمینه ارائه خدمات در صورت نیاز و اپلیکیشن‌ها تخصص دارد. این موضوع به صراحت عنوان شده که گوشی ساخت بولت به همراه اپلیکیشن‌ها و فناوری‌های مذکور ارائه خواهد شد. شاید اتومبیل‌های مجهز به قابلیت کنترل از راه دور موضوع گسترده‌ای باشد؛ اما این موضوع نشان می‌دهد که لندروور بحث فناوری‌های موبایل را با جدیت دنبال می‌کند.

شرکت بولت نام خود را بروی سخت‌افزارهایی که تولید می‌کند، نمی‌نویسد. در نتیجه گوشی جدید تنها مارک لندروور را خواهد داشت. ورود شرکت خودروسازی به دنیای گوشی‌های هوشمند روند رایجی نیست و بیشتر شرکت‌ها ترجیح می‌دهند با یک شرکت برتر همکاری کنند. به عنوان مثال شرکت بنتلی و ورتو، شرکتی لوکس در حوزه فناوری، یک قرارداد ۵ ساله دارند که طبق آن، شرکت ورتو بایستی دستگاه‌هایی با برند هر دو شرکت بسازد که اتومبیل‌های بنتلی را تکمیل کند.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.