ولوو خودروهای خودران را در چین آزمایش می‌کند!

پایگاه اطلاع رسانی خودروبرتر: شرکت سوئدی ولوو که به شدت به ایمنی حساس است، معتقد است فناوری خودران کلید کاهش مرگ‌و‌میرهای ناشی از تصادفات رانندگی است. به همین دلیل این شرکت تلاش زیادی در این حوزه از خود نشان داده است.

شرکت ولوو همانند آزمایش «درایو می» که در قبلاً در گوتنبرگ سوئد اجرا کرده بود، اتومبیل‌های خودران خود را به دست رانندگان عادی در چین خواهد سپرد. طبق گفته این شرکت، در این آزمایش حدود ۱۰۰ اتومبیل شرکت خواهند داشت. همچنین این شرکت طی ماه‌های آینده با چند شهر چین مذاکره خواهد کرد تا مجوز به‌کارگیری این اتومبیل‌ها در جاده‌های این شهرها را نیز دریافت کند. چین بزرگ‌ترین بازار اتومبیل‌های جدید در جهان محسوب می‌شود و شرکت ولوو به شرکت خودروسازی چینی جیلی (Geely) تعلق دارد.

اتومبیل‌هایی که قرار است در چین مورد استفاده قرار گیرند، شبیه همان‌هایی خواهد بود که در آزمایش سوئد به کار گرفته شدند. این اتومبیل‌ها کراس‌اورهای ایکس‌سی ۹۰ هستند که تغییر یافته‌اند تا از سیستم خودرانی که شرکت ولوو ادعا می‌کند آماده تولید انبوه است، استفاده کنند. شرکت ولوو از قبل حسگرهایی را در اتومبیل‌های تولید انبوه خود نصب کرده است. در واقع این اتومبیل‌ها نسل دوم اتومبیل‌های خودران ولوو محسوب می‌شوند؛ اما هنوز محدودیت‌هایی دارند، از جمله عدم وجود قابلیت رانندگی در آب‌وهوای نامساعد.

شرکت ولوو بیشتر به دلیل مزایایی که اتومبیل‌های خودران در تأمین ایمنی انسان‌ها دارند، به این حوزه علاقه‌مند است. طبق ادعای این شرکت، تا سال ۲۰۲۰ هیچ فردی در یک ولووی جدید کشته یا زخمی نمی‌شود. این شرکت معتقد است افزایش سری سیستم‌های خودرانی که در اتومبیل‌هایش ارائه می‌شوند، به دستیابی به این هدف کمک خواهند کرد. طبق گفته مدیرعامل شرکت ولوو، از آنجا که ۹۰ درصد تصادفات رانندگی در اثر خطای انسانی اتفاق می‌افتد، حذف انسان‌ها از این معادله، به شدت در کاهش تصادفات مؤثر خواهد بود.

همچنین این شرکت قصد دارد سیستم دستیار راننده ۲ (Pilot Assist II) را به صورت استاندارد در اتومبیل‌های مدل ۲۰۱۷ ایکس‌سی ۹۰ و اس ۹۰ ارائه دهد. این سیستم ترکیبی از هدایت خودکار با کروز کنترل انعطاف‌پذیر است که به اتومبیل اجازه می‌دهد خود را در ترافیک بزرگراه‌ها هدایت کند.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.