مرسدس بنز سهام خود در MV Agusta را افزایش می‌دهد

مرسدس بنز ممکن است در کوتاه‌مدت برای نجات شرکت موتورسیکلت‌سازی MV Agusta وارد عمل شود.

یکی از برترین تولیدکنندگان موتورسیکلت‌های عجیب‌وغریب در جهان شرکت MV Agusta است که علی‌رغم سود 30 درصدی در سال گذشته به خاطر بدهی 40 میلیون یورویی به تأمین‌کنندگان قطعات و بانک‌ها در آستانه ورشکستگی قرارگرفته است.

در حال حاضر خودروساز آلمانی یکی از سهام‌داران عمده این شرکت با 25 درصد سهام است و این احتمال وجود دارد که این شرکت بخواهد سهام خود را افزایش دهد و در حال حاضر در حال مذاکره بر سر این موضوع هستند و تنها مشکلی که در این میان وجود دارد عدم تمایل Giovanni Castiglioni مؤسس و رئیس این شرکت برای واگذاری 75 درصد سهام و درنتیجه کمتر شدن کنترل خود بر این شرکت ایتالیایی است.

البته ممکن است Giovanni Castiglioni در این میان یک چرخش کامل داشته باشد و با یک شرکت خصوصی به نام Investindustrial جهت یک شریک بالقوه وارد مذاکره شود تا همچنان سکان‌دار اصلی این شرکت باقی بماند.

تصور می‌شود AMG با این اقدام قصد دارد به موتورهای بسیار پیشرفته موتورسیکلت‌ها دسترسی داشته باشد که احتمالاً در آینده، با طراحی مجدد و اعمال تغییراتی در اتومبیل‌های این شرکت به کار گرفته خواهد شد.

شرکت MV Agusta که در شهر میلان واقع شده، در زمینه موتورسیکلت یک افسانه است. این شرکت 75 قهرمانی جهان و عنوان بهترین سازنده را در مسابقات موتورسیکلت به دست آورده است. طی 15 سال اخیر، این شرکت  توسط حداقل چهار شرکت از جمله Proton و Harley-Davidson خرید و فروش شده است.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.